Bestyckning av Pro X2 600

Meken

Välkänd medlem
20 apr 2006
102
0
6
Örnsköldsvik
Min Pro X2 går halvdåligt, fett, uppe i Kittelfjäll. Först efter ca 15 min (riktigt varm motor) då går den bra. Innan dess så orkar den inte alls under 6000 varv, kör man fast i lössnön är det näst intill lönlöst att gasa sig ur problemet. Vad rekommenderas för bestyckning eg? Original är väl 440 på högfarts va? Fungerar det att köra på 410? Kör ju lika mycket i Öviksområdet, lågland jfr med fjällen. Lågfarts vad rekommenderas på den? Lr kanske finns det annat att lösa problemet på? När den väl blivit varm tar den sig fram riktigt bra. Hjälp mej med ovan problem.

/Meken
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
440 lät högt..testa 420..410 kan funka oxå..men håll koll på stiften när du gör detta...kom ihåg att varmköra motorn riktigt..eller motorn..pipan ska bli riktigt varm innan du kikar stiften...puttra ett tag..sen kan du vara å trycka någon backe så motorn får jobba lite i 10-20sek..så kollar du stiften direkt efter fullgasrepan..alltså inge tomgång innan du stänger av...

polarn kör med 390 i sin RR...i princip samma motor i dessa maskiner.dock är ju motorerna individer samt att vi bor ganska högt upp..men den går lite lite fett ändå så...men testa 420..ev.410 bara du har koll på stiften..vid -10 ska den gå bra där du bor nu...då ligger du nära:)..
 

Meken

Välkänd medlem
20 apr 2006
102
0
6
Örnsköldsvik
Tack för svaret. Ja, jag känner att 410 kan vara lämpligt. Men hur är det med lågfartsmunstycket eg? Ska man inte röra det?