Bestyckning snopro 440 02 Snabba svar!!

Exalibour

Välkänd medlem
28 apr 2010
132
0
6
Hejsan!

Som rubriken lyder så är det väl inte så svårt att
se vad jag är ute efter, Har en arctic cat sno pro 440 02a
Som jag inte vet vad det sitter för munstycken i och skulle vilja veta
vad som ska sitta original i den?

För nu när ja kör så möar den till när man trycker fullt så måste man släppa gasen och sedan trycka på för att den ska dra iväg. Så det behövs alltså bara en liten "pumpning" så drar den iväg som ett skollat troll.

Snabba svar tack! (vill inte att den skär)
Mvh Jonas
 

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
orginal kan ja inte svara på tyvär. men ta och plocka lös förgasarna och gö ren som och kolla storlek då?

något man lätt kan se på om en motor mår bra är stiften! dom är de ända ögonvittnet om förbränningen. kolla färg och sotbildning på dom så ska du få bra svar =)

// Beckvall
 

Exalibour

Välkänd medlem
28 apr 2010
132
0
6
Tack så mycket! Ska prova göra det idag och ta
en titt på stiften för dom är nya så det borde ju synas om den går fett
eller snålt.

Skulle vara väldigt tacksam för om någon kan säga
vad det ska sitta original så jag kan köpa det och smälla i när ja
ändå river bort dom :)

// Jonas
 

UmeRogga

Välkänd medlem
28 mar 2008
260
0
16
Umeå/Boliden
Original sitter 290 huvudmunstycke. Men det är inget jag rekomenderar dig att köra på.
Du får dra en repa på fullgas, stänga av den medans du fortfarande håller fullt och sen kolla stifften.
Finns massor av trådar om detta om du söker.
Dom är känsliga på temperaturskillnad, höjdskillnad och kolla så du har bra komp i den, om kompen är dålig går dom också surt.
 

Exalibour

Välkänd medlem
28 apr 2010
132
0
6
Nu har jag konstateratat det inte är förgasarfel. Utan det måste vara variatorfel. För när ja kör på isenoch den inte har fäste så går den precis som den ska och svarar bra på gasen, Men sedan när den får fäste såverkar den inte orka riktigt så då möar den till. Har provat köra på leden och då när den har fäste känns det som att det gr tungt för den, Ska jag byta till en hårdare fjäder i primären tror ni?
Tacksam för svar.