"Bilbarnstol" - liknade till snöskoter???

celneck

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
S-vall & Plejaderna
Hej.
Finns det nått som liknar en "bilbarnstol" man kan spänna fast på skotern :confused:
Jag har för mig att jag läst och sett bild på nått liknade - men frågan är vart.
Om du vet vad jag letar efter så lägg ut en länk. :)

Tackar.

E

Ej medlem/Inloggad

Tänk

Vad händer om du tippar.Om barnen är så små så de inte kan hålla fast sig själva ska de inte sitta på skotern.Ska dom va me så montera en bilbarnstol i pulkan.Barn är sköra,så tänk på de små liven.dom går inte att reparera..

celneck

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
S-vall & Plejaderna
Njae....förklaring.

Ej medlem/Inloggad skrev:
Vad händer om du tippar.Om barnen är så små så de inte kan hålla fast sig själva ska de inte sitta på skotern.Ska dom va me så montera en bilbarnstol i pulkan.Barn är sköra,så tänk på de små liven.dom går inte att reparera..
Nu var det inte en "bilbarnstol" av ordets rätta bemärkelse jag menade utan mer en sittmodul som man spänner fast på skotern. Där sitter barnet inte fastspänd men har enklare stöd på sidorna och ryggen -ungefär som en sittpotta(grov beskrivning).

Du har helt rätt i ditt inlägg - barn ska inte sitta fastspända på en skoter.

Hoppas mitt inlägg rätat ut vissa frågetecken.

E

Ej medlem/Inloggad

Vi har då testat barnstol bakiskotern å de funkar perfekt!

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Babyrygga

Du kanske kan ha en sån här ryggsäck som man klämmer ner ungen i, om han/hon är riktigt liten.
Händer det något så är det ju bättre att barnet sitter fast på dig än på skotern...