Bilder på användarnas Ski-doo's

jobe83

Medlem
8 dec 2008
32
0
6
Piteå
Tur man inte gjorde en byggtråd för då hade man nog aldrig fått ihop någon skoter men fick iallafall upp en bild på min Skidoo Renegade 1200 2009 lite ombyggd med XM plast Lynx tank och dyna rs 2014 styrning och skinz framvagn och 154" t-motion.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall

Säga vad man vill men nog såg skotrarna ut som riktiga skotrar "förr i tiden" : = )

Sjukt mycket lättare att fylla på olja, kolla batteriet m.m när man bara behöver släppa på 2 gummistroppar och öppna en huv istället för flera kåpor så öppnar man ändå alltid fel sida.

Såg ut att vara i bra kondition , dock aldrig varit större fan av 440 motorer.
 

rajd65

Medlem
22 sept 2014
32
0
6
Umeå
[/IMG]


ja nog var maskinerna snyggare förrut.. nu är det bara en massa wrappning och Braaaapp som gäller.. men det är ju bara vad jag tycker.. men visst finns det ett stort intresse för Classic och Vintage åxå...
 
Last edited:

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.853
101
63
Skellefteå
[/IMG]


ja nog var maskinerna snyggare förrut.. nu är det bara en massa wrappning och Braaaapp som gäller.. men det är ju bara vad jag tycker.. men visst finns det ett stort intresse för Classic och Vintage åxå...
Fina skotrar! Skotrarna var snyggare förut, med vissa undantag. Fin video på din Citation SS på tuben!
 

rajd65

Medlem
22 sept 2014
32
0
6
Umeå
Nä alla skotrar var väl inte fräna förut men dom flesta, och visst är väl dagens maskiner fräna på sitt sätt, men man är väl mer inne på äldre maskiner före 1995, man börjar väl bli gammal ;-) och visst var det häftigt när maskinerna i början på 80-talet började komma med bl.a individuell framvagn m.m och före det var ju varje tur ett äventyr med bladfjädring och 3 cm fjädringsväg i boggien, njurbälte nästan ett måste :) och kul att fått tag i en SS i ändå riktigt bra skick, hoppas bara vi får nån snö i kusten så man får fara ut och testa grejerna lite mer.