BilletX boondocker kitt, men 8" eller 9" storlek?

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Ska köpa BilletX boondockerkitt, men har beslutsångest om storleken på hjulen, 8" eller 9", nån som kanske har ett sånt kitt i nån av storlekarna, och vill dela med sig av en bild? min maskin är en nytro 144".
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag har 9" på min-på en 136" blir det liiiiite i största laget rent utseendemässigt egentligen.
Ska gräva fram en bild, häng kvar-tror jag har en nånstans i datorn!
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Alltså-jag tror så mycket...
Jag har ett svagt minne att jag har en mycket mycket bättre profilbild på skotern, men tydligen inte. Eller så ligger den i kameran, ungefär 150 mil från där jag är nu. :p
Det här är vad jag kan åstakomma-men för protokollet:
Jag tror att det funkar skitbra utseendemässigt på en 144"! :)

Edit: Jag orkar verkligen inte minska ner bilderna nu, du får klicka runt lite bland dom.
Själv ska jag lägga mig och sova en stund-klockan ringer 0515 imorgon... ;)

http://www.pixbox.se/pic_show_id32787138.html
 

GRU

Medlem
11 dec 2010
32
0
1
Sundsvall
Har 9" på min XTX och det ser bra ut tycker jag åtminstone, vet inte hur man gör för att ladda upp bilder här men kan maila bilder till dig om du vill. PMa mig din email om du vill att jag ska skicka bilder.
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Tycker du ska köra på 8" har monterat några 9" axlar, de ser rätt bra ut, men tycker de ser så "norskt" ut:/ 8" ser mer naturligt ut:) Annars blire som att stoppa för stora fälgar på en bil:)
 

Nisse-G

Aktiv medlem
30 nov 2011
50
0
1
kiruna
kör på nio! funkar fint och ser bra ut oxo, då har ju jag en 162":are men större hjul mindre rullmotstånd!