Blåst av företag

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Jag börjar med att säga att jag inte har tänkt hänga ut namnet på företaget.. än.

Mina föräldrar beställde en Garmin dakota ifrån detta företag till mej i julklapp, paketet öppnades ikväll, allt såg bra ut till en början..
Ingen förslutningstejp var fipplad med på "brunkartongen", där också företagets namn är tryckt.

Där inne låg själva förpackningen, ingen förslutning där, ingen följesedel.
Jag öppnar förpackningen, usb-kabel och manual ligger längst upp, förpackningsdelen där gps ska ligga är vänd upp och ner, jag tar upp den och ingen gps finns någonstans.

Med andra ord har ingen brutit förpackningen under frakt utan det är företaget som skickat allt utom varan vi faktiskt beställde.

Ärligt talat blir jag rent förbannad, sånt här hade man inte väntat sej på julafton.
Jag har kontaktat VDn och förhoppningsvis blir det en snabb och bra lösning på detta, annars får ni veta vilket företag ni inte bör handla ifrån.

Om det skiter sej, kan man polisanmäla detta? Bedrägeriförsök?
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Hör vad dom har att säga först, inte säkert dom försökt lura dig, får hoppas dom löser det snyggt.
Så ta lite glögg, luta dig tillbaka och ät en pepparkaka till.
 
Last edited:

JeppeH

Välkänd medlem
9 okt 2013
140
0
6
Luleå
Lugna dig, det är med största sannolikhet ingen som försökt blåsa dig. Då hade du fått ett vedträ eller en påse grus i lådan.

Vänta först ut vad bolaget svarar innan du avreagerar dig här.
 

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
Hände samma sak åt mig när jag beställde en telefon. Allt utom telefonen var med. Ringde Kundtjänst och förklarade. Dom skickade en ny telefon samma dag. Sen skulle posten som levererade hämta första paketet men dom har inte kommit än. Ca 1år sen.
Så fick dubbeluppsättning laddare mm:)
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Om dom hävdar på att du fått gps.en, men att du försöket blåsa dom, så borde det ju gå å få en uppgift från frakt bolaget vad paketet vägde...
Ifall dom krånglar, så häng ut dom här direkt.
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Det händer att paket "försvinner" hos fraktbolagen oxå ! Detta har hänt på mitt jobb oxå !
Så vi har fått skicka varorna pånytt grr !

Men om det va elgiganten gps,n kommer ifrån så har dom ju ett system som gör att man får prova alla prylar man köper i 30dagar och sen lämna tbx dem och få pengarna tillbaka.
Dom kanske missat att kontrollera att allt fanns med i paketet som din gps låg i ?
 

Mach1custom

Välkänd medlem
2 mar 2011
246
0
16
Sundsvall
Någon kan faktiskt ha öppnat paketet även om tejpen ser orörd ut. Har själv sett på hur tekniker från polisen (avd. Droger m.m) gjort. Mer troligt är dock att dom råkat skicka en tom låda.
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Det var en mycket trevlig VD jag samtalade med och allt verkar lösa sej bra, jag kommer inte hänga ut företaget på nåt sätt, om mod vill ta bort tråden så kan dom göra det då den inte fyller nåt syfte :)