Om jag minns rätt från när jag tog isär en M1 trippel så driver endast pumpen på ett drev från vevaxeln helt avskiljt från vevhus. Det innebär att du måste få ut drevet som går in mot vevaxelns drev. Förmodligen följer detta drev ut med pumpen. Så funkar Tundercattens oljepump också och då tar man bara ut pumpen och drevet o bygger täcklock för drevhuset. Obs Kör minst 3 % i tanken för dom varvar rätt bra. Jag måste köra 4% pga varvtalet i th 1000,,,man räknar ut ungefärlig % den ska ha baserat på slaglängd och varvtal och då måste en maskin som varvar 9500v ha 4%. Minns inte fullt ut vad m1 varvar men nog drar den till närmare 8600v och har ganska lpång slaglängd s´å den måste ha 3% för att hålla lika bra som MED oljepump. Oljepumpen på en TH 1000 som en M;1 ger ci 4-5% på fullt gärn ber på hur den är ställd.
Jag skulle åka 3% även i en Twinn för kolvarna och loppen håller bet längre uppemot 40% längre än på 2%. Detta är testat otaliga ggr på crossar 250cc som ligger närmast en skoter i slag och varvtal.
Nu kör vi visserligen en specilablandning alla Boost ,,,,,,,,,,, bara 3%% bra helsyntetolja men ersätter dem sista 1% procenten med borpullver från Payback/triboron. Dvs vi kör paybacks bästa helsyntetare (challenger) -3% och sopar i 2dl drivmedelsförstärkaren per tank som består av sprit och borpullver mm. Borpullvret är så bra att vi kan tas bort 1%% olja och får då en ren maskin och lite rök + mer pullver overall och lång livslängd.