Blanda oljor?

Jockewi

Välkänd medlem
13 aug 2009
126
0
6
Sundsvall
Har Polaris VES olja i kärran nu men har kommit över en 20L dunk med Texaco motex 2T SX helsyntet så min fråga är om dessa två olika oljor funkar bra tillsammans, eller ska man köra tanken tom för att sedan fylla på ny oljan eller? :hmmmm2:
 

Eccoes

Välkänd medlem
Jag är också lite fundersam på detta eftersom jag har en oljebehållare med OKQ8 racing olja, men nu i vinter kommer jag köra på motul istället.

Jag tror själv att det inte är någon bra idé att blanda olika oljor.
Så det är nog lika bra att tappa ur så mycket olja som möjligt och sedan fylla i den nya.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
enligt mig har de ingen betydelse..då jag tankar med oljeblandat så blir de olika ibland..har aldrig hänt ett piss.. sen så kommer skiten från samma ställe.och samma vara..

så jag säger NEJ.de har ingen betydelse..tror de ska finnas en tråd om detta
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Jag körde oxå på ves gold oljan först, sen började jag köra på texaco oljan och den verkar då smörja lika bra!!

Så det är enligt mig bara att blanda!:ciao:
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.094
897
113
Stora Blåsjön
För att oljorna ska få säljas ska de vara blandbara med andra liknande produkter. Så det ska vara lungt att blanda, har gjort det själv flera gånger.

Fast det bästa är nog att hälla bort den där skit VES oljan... :)
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
För att oljorna ska få säljas ska de vara blandbara med andra liknande produkter. Så det ska vara lungt att blanda, har gjort det själv flera gånger.

Fast det bästa är nog att hälla bort den där skit VES oljan... :)

hehe japp;)

vilken olja äre som är bäst nu för tiden?
för nått år sen var ju statoils bästa..
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
en kompis till mig nämnde förra veckan att OK:s olja var en höjdare, hade väl vare bäst i test när man jämfört med dom andra. (fick dock inte veta exakt vilken olja det var men lär väl inte finnas för många olika oljor på OK) :)
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
en kompis till mig nämnde förra veckan att OK:s olja var en höjdare, hade väl vare bäst i test när man jämfört med dom andra. (fick dock inte veta exakt vilken olja det var men lär väl inte finnas för många olika oljor på OK) :)
Stämmer. men många hävdar att Statoils 2T ska lämna minst "rester" efter sig, sen ska TORCO SSO Racing vara skitbra men den har jag ej testat ännu, ska tydlingen lämna NOLL avlagringar på ex avgasportar och dyligt....
länk til testet. http://www.okq8.se/servlet/ContentViewerServlet?contentUrl=cycube://internal/document/105940&nodeId=com.cycube.navigation.node.NodeId@100793