Bluddrar, går fett på lågfart

Martino

Välkänd medlem
7 jan 2010
312
0
16
Skellefteå
Har en polaris iq 600 ho -07 som går väldigt fett och bluddrar men vet inte vad problemet... Någon som vet ifall det kan vara munstyckena, förgasarna eller nåt sånt? Funkar ju att köra men blir jobbigt då man inte kan ge full gas ifall det är mycket snö! :wondering:
 

Martino

Välkänd medlem
7 jan 2010
312
0
16
Skellefteå
Vet inte hur nålen sitter, kan inte kolla just nu då skotern står i stugan. Men har aldrig rört förgasaren men kommer man åt nålen enkelt så det går testa?
 

Martino

Välkänd medlem
7 jan 2010
312
0
16
Skellefteå
Vi köpte skotern av en firma som ska ha rengjort och kollat förgasarna, då jag testa den hos de så gick den ju bra men så fort man försöker köra där det är lite mer snö då vill den inte riktigt man måste som pumpgasa. Har inte haft skotern så länge inte säker om det alltid varit så eftersom ifall man startar på hård packad led så märker man inget.
 

fippen

Välkänd medlem
29 aug 2011
310
0
16
finland
om det bara är i djupsnö den börjar gå dåligt så sätt ett litet skydd utanför utblåset, t.ex en plåtbit så avgaserna slipper ut ordentligt!
 

Martino

Välkänd medlem
7 jan 2010
312
0
16
Skellefteå
Ska testa luftskruven först om inte det hjälper så måste lågfartsmunstyckena bytas enligt de jag köpte skotern av.
 

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
Om du har en ställbar luft skruv, se då till att den inte är tät. Skotern går riktigt dåligt ifall den är tät, rengör förgasarna hade samma på min rmk och det var riktigt störande med bludder å fet gång