Boggi problem

Indy_sks

Aktiv medlem
12 jan 2007
78
0
6
Hudiksvall
När jag köpte skotern så satt det ett spänband som var ballatorremmen, denna är nu borta. har fått problem med att boggin ibland bara har tryck längst bak på boggin så jag får värdelöst fäste, men ibland funkar det bra för då ligger hela boggin i marken. är det på grund utav remmen som försvann, kan påpeka att jag kört länge utan den orkade inte bry mig i början, var först idag jag märkte att fästet var dåligt. även har boggin blivit jätte mjuk kollade så ingen fjäder gått sönder men detta såg bra ut.

hjälp!!!!
 

bbb

Välkänd medlem
3 nov 2006
364
0
16
ockelbo
om balata remmen är spänd så får man mer skidtryck och om den är sla k så blir de dåligt skidtryck
 

Indy_sks

Aktiv medlem
12 jan 2007
78
0
6
Hudiksvall
hum var ute och testade nu och det funkade bra, så tror jag skiter i och fixar med det. kanske fixar ny rem om jag har råd. hur mycket kostar en sån?
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Jag köpte 1 meter å utav de fick jag fyra remmar fast jag fick ju göra dom själv men de funkade ju 20 spään gick det på jämfört om jag skulle ha köpt på polaris åf skulle de gå på 550 kroner:eek:
 

Indy_sks

Aktiv medlem
12 jan 2007
78
0
6
Hudiksvall
jo köpte sådant jag och en kompis också. en på polaris åf en visste inte ens vad ballator rem var så vi köpte det hos en artic cat åf. men orkade inte sätta dit de. så åkte några mil utan och det funkar bra än så länge. men ska väl pillra dit det nån dag. läre kolla på dödaren och nyckeln också funkar inte. går att starta skotern men inte stänga av den.