Boggie 700 SKS CC (Switchback)

eastbay

Välkänd medlem
31 mar 2008
100
0
16
Härnösand
Hej!

Jag har en 700 SKS CC (Switchback) som jag funderar lite kring boggien. Har lite svårt att få skidorna att inte lyfta vilket känns jobbigt. Är det så denna skoter är byggd eller är det något som är felinställt. Eller det kanske ska vara så för att få den att gå lite bättre i lössnö? Jag kör nog mer på led än i lössnö, men jag köpte skotern för att kunna göra både och.

Det verkar finns en del inställningsmöjlighter i den där boggien.
 
D

Deleted member 6797

vet inte vad men pappa hade ju en såndär fast en 800 och pipor. å enda gångerna ja fick upp den var när vi satt 2 på den å i bacakr. samma me edgen e svår att få upp men de går om man vill:)
 

Ockelbo300s

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
16
Ockelbo
Boggien på denna skoter är egentligen en okopplad lössnöboggie och det innebär att den har lättare att lyfta skidorna än en "vanlig" kopplad boggie. Du kan ev justera detta genom att flytta balataremmen (fram i boggien) ett hål.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
fel, boggien är fullkopplad boggie och lyfter inte skidorna lätt, kört en hel vinter med min SKS 800 cc och var väldigt sällan den vela fladdra med skidorna i luften
 
D

Deleted member 6797

fel, boggien är fullkopplad boggie och lyfter inte skidorna lätt, kört en hel vinter med min SKS 800 cc och var väldigt sällan den vela fladdra med skidorna i luften

sällan äre men ja å en kompis har fått upp den några gånger men då kämpe vi som fan:D å de gick. typ 10 meter
 

Joda

Medlem
25 sept 2008
8
0
1
Ludvika
Jag har inga problem med skidlyft... Eftersom jag åker mest efter led så har jag ställt bakre fjädingen och dämparen väldigt hårt, det gör att skotern styr väldigt bra på led men blir lite tung fram i lössnö.

Hoppas du får till det!

Ps. Det är samma boggie om sitter på lössnömaskinen RMK, alltså en okopplad boggie... Ds.