Boggie fäste bak i chassit!!!! Hjälp

Johannasvensson1

Prospect sledder
14 dec 2017
4
0
0
Hammarstrand
Hejsan! Nu har det uppstått ett problem men min polaris! Fästet för boggie och chassit det lilla aluminium biten har inte några spår kvar. Pratat med motor huset i östersund och dom kostar 2500 kr styck. Känns ju inte så kul. Finns de andra sätt att lösa det på! mvh
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Hade samma problem när jag hade en dragon 700 -07. Hittade ingen enkel lösning så jag köpte nytt sånt där aluminiumblock. Det var dyrt men inte några 2500kr.
Kolla skoterskrotar de kan ju ha begagnade.
 

Tom Engman

Välkänd medlem
12 apr 2007
163
0
16
Umeå
Pro-XR har samma längd, köpte en sådan när en av mina gav upp på IQR:en. Funkar galant.

EDIT: Fast kanske är en vanlig IQ? Vet inte hur det är på dem längdmässigt. Mät gärna C-C så kan jag kolla under julhelgen om jag har några liggande :)
 

Johannasvensson1

Prospect sledder
14 dec 2017
4
0
0
Hammarstrand
Ska vara 24.4 mm ytterkant mellan splines.
Annars om någon har en boggie. Kan ja väl köpa en sådan också kanske? Nån som vet hur man kan mäta upp vilken längd på boggie man har så man får rätt till mattan ja har
 

Tom Engman

Välkänd medlem
12 apr 2007
163
0
16
Umeå
Byta boggie känns som mycket pengar i sjön. Det är inte heller bara att "höfta" in en annan boggie från vad som helst, geometri etc. kan vara ett problem om inte infästningen är exakt.
Längden mäter man på mattan (delningsmått och antal fönster/kugg/klackar) och skaffar skenor/boggie efter mattans längd.

Tänkte inte måttet på axeln utan måttet mellan centrum på bulten som fäster i chassit och centrum på boggieaxeln. :)