Boggie problem.!!!!

indy400

Välkänd medlem
1 jan 2000
534
0
16
36
Östersund/Vigge
har en boggie från en polaris??? som är från mitten av 90- talet...är iaf en kort med foxare bak o fram, och den är flytande.. iaf så skulle jag vilja veta cc måttet mellan infästnings axlarna... eller boggien ska väl monteras rätt upp, man ska väl inte behöva bryta axlarna fram lr bakåt...???? Nån som har nått förslag...???
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Det bästa är väl att du knallar iväg till nån skoterhandlare och ser om du hittar en skoter med EXAKT samma boggi som du har och mäter c-c måttet på den, glöm sen inte att räkna ut hur långt bak hålen ska vara, det kan ju vara kul om mattan går att sträcka/montera =). Nog brukar det bli en del brytande innan boggin är på plats även om det är fabriksborrade hål. På polarisen finns det ett trix som besparar dej en del brytande dock, börja med att skruva fast främdre fästskruvarna ett par varv och sen losar du/böjer loss bakre boggifjädrarna från rullarna nere på skenorna, nu kan du enklare få bakre axeln mitt för chassiehålen än vad det skulle vara med fjädrarna på plats, ännu enklare blir det om du släpper på mattsträckningen max också. Om du vill kan du lossa fjädrarna redan innan du stoppar in boggin i mattan så blir boggin "mindre", visserligen kommer fjädrarna då att haka fast överallt men det kan ändå vara enklare, det är ju bara att pröva.
 

WhiteDog

Välkänd medlem
1 jan 2000
200
0
16
Luleå
[Uppdaterat: Senast editerat den 19-Nov-03 kl 06:15 PM (CET)]Här har ja lagt upp sprängskisser på dom flesta Polarisboggien från 90talet.
http://www.picturecd.com/system/view.cgi?user=whitedog&session=1069261916.28750&guest=1&album=&m=a
om det kan vara till nån hjälp.
 

WhiteDog

Välkänd medlem
1 jan 2000
200
0
16
Luleå
[Uppdaterat: Senast editerat den 19-Nov-03 kl 08:45 PM (CET)]Tjenare =)
RXL 91-92 = XX
RXL 93 = ITS type I
RXL sks 93 = ITS typeII
RXL 94 = XC-100
RXL 95 = XTRA
Finns med bland skisserna.
 

Timjr

Medlem
6 sept 2004
16
0
1
Piteå
Hejsan Jag är intresserad av dessa sprängskisser ska byta boggie på min polaris 500sks.
Länken verkar inte fungera, är det någon som kan maila mig dessa ?
krister@pite.org
Tack på förhand.
Krister


WhiteDog skrev:
[Uppdaterat: Senast editerat den 19-Nov-03 kl 06:15 PM (CET)]Här har ja lagt upp sprängskisser på dom flesta Polarisboggien från 90talet.
http://www.picturecd.com/system/view.cgi?user=whitedog&session=1069261916.28750&guest=1&album=&m=a
om det kan vara till nån hjälp.