Boggiedämpare Fx Phazer

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Lämnar in hos ett företag som renoverar dämparr och låter dom schimsa om dom. Eller spänner fjädern och vrider på max om du har ställbara dämpare.
 

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Lämna in på omshimsning, blir som en helt ny maskin. KN Racing eller Glansgården är duktiga på Yamaha
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Vet inte hur pass hårt du kör, Men shimsning räckte inte för mig iaf. Rekommenderar Öhlinare för en rejäl skillnad! Men om du ska shimsa låt KN Racing göra det.
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Det beror helt på dig själv eftersom det är du som säger hur din körstil,vikt osv är. Vill du ha den hård som en IQ R är original så går ju det oxå :p . Blir bättre helt klart, spec om dom inte är renoverade någon gång innan el om det vart nå billig skit olja i dom. Om det är värt det måste du ju välja själv. En sak är ju säker, det blir ju inte sämre :p
 

pamac

Aktiv medlem
30 jan 2010
72
0
6
Sävar
Tjena
Jag hade en Phazer Fx och fjädringen i boggien var långt i från nån höjdare om man ska uttrycka sig försikigt. Så en översyn av dämparna är ingen dum ide. Jag lämnade in mina hos Tobli och fick en helt ny maskin. Så jag rekommenderar absolut en omshimsning. Det finns en del företag som gör detta och de vet nog rätt bra hur man ska få till dämpningen på Phazern. Det är ett känt problem att dämpningen på första årens Phazrar inte var bra.

http://www.tobli.se/

/P