Boggieskenor m7 141"..passar mellan crossfire 141"

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
Någon som vet, mina har spruckit och är i akut behov av nya så snabbt som möjligt..Skenorna är ju lika långa någon som vet om dom passar rakt av??

Eller vart får man tag i nya på bästa sätt, någon som har ett par liggandes?
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
http://www.brownsleisureworld.com/frame.cgi?url=http://www.brownsleisureworld.com/snowmobile/Parts/
Sitter på mobilen så sidan funkar inte för mig...
Men där kan du klicka på skenornas artikelnummer och sen klickar du på "where used", å vipps så får du en lista på vilja modeller som skenorna passar ifrån.

Min första tanke är att de inte är samma.

Köpte nya till min 05a i somras.
Eller jag beställde i våras men fick dom i höstas.
Betalade 2000 styck...
Hos Bengans i Östersund va de...

Generalagenten tar ca 3800 styck, så de är nog ungefär vad du får betala för att snabbt och säkert få hem dom.
Det går att beställa från staterna såklart men de kan någon annan här förklara bättre hur man gör.

Mvh Erland
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Beställ från USA och du får 2st till priset av en i Sverige, så gott som:)

Men hur mycket har dom spruckit? Själv hade jag 2 sprickor i varje skena i min, förstärke och det funkade fint i dom 2 år jag had kvar maskinen iaf!
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Nu har ja kollat på en dator å crossfireboggieskenorna är helt annorlunda...
Går säkert att sätta såna på en M-serie men då får man skaffa mycke mer prylar.

Det är enbart M-serie 05-06 som har samma skenor.
Det går säkert att använda nyare skenor men samma sak där, det lär behövas fler prylar.

Mvh Erland
 

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
Har tagit lös och fått skenorna svetsade nu, så ska göra nån förstärkning också..När ni gjorde förstärkning ska man göra så lång bit som möjligt, eller just precis runt skadan?..tänkte om de blir svagare på andra ställen

Ska man bulta eller svetsa förstärkningen??
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Har inte förstärkt mina än men de spräckta(och tidigare svetsade) skenorna som satt på när jag köpte var förstärkta med ca 30 cm långa alu-plåtar som satt bultade i de övre hålen på skenorna.

Lägg gärna upp bilder på svetsen och hur du förstärker :)

Mvh Erland
 

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
Okej, verkar som de e bättre o bulta..jo kan lägga upp en bild sen!