Boggifjädring Vector LTX GT -08

Erik_Li

Aktiv medlem
11 jan 2005
60
0
6
Luleå
Hej

När jag justerar dämpningens hårdhet med ratten på bandtunneln justerar jag då endast dämpningen eller påverkas oxå returdämpningen? Om den påverkas hur i så fall blir den oxå hårdare?
Upplever oxå ett smällande ljud från boggin vid långsammare körning på "tvättbräde" liknande led. Någon som upplever det samma?
 

woll

Välkänd medlem
2 feb 2008
104
0
6
Upplever oxå ett smällande ljud från boggin vid långsammare körning på "tvättbräde" liknande led. Någon som upplever det samma?
angående det smällande ljudet så är det väl av staget i boggien som man ändrar viköverföringen på. trodde yamaha hade fixat det till 08orna. wellwell
min warrior slammrar även den i lägre fart. det är bara å gasa...då tystnar det:argh:
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Smällande boggi i lågfart är en Yamahaklassiker du får leva med :p Hade en RS Rage förut med gamla ProAction-boggin....den smällde. Provade en kompis Apex i fjol med monoshock-boggi....den smällde. Det är stoppen i kopplingsstagen som smäller. Finns fixar med diverse gummibrickor odyl men dessa brukar förr eller senare (snarare förr) smulas sönder och sen har du smällandet tillbaka. Finns en bättre och snabbare fix.....gasa ;)

mvh / Matti