boggy

bikemike

Medlem
12 feb 2006
24
0
1
35
Kåge
hej, jag har en polaris xc 600 -98
och ja tycker den är jätte låg bak, och när man kollar runt på blocket så är unjufär hälften låga och hälften betydligt högre.
så ja undrar om det finns något simpelt sett att få den bara lite högre?

seriösa svar tack, annars kan ni bara låta bli att svara!
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Om du söker på dropbrackets, höja eller höjning så finns det hur mycket som helst att läsa om hur man sänker boggien
 

bikemike

Medlem
12 feb 2006
24
0
1
35
Kåge
okej tack. ja ska leta hoppas ja hittar men ja min tanke var om det fanns flera fäst punkter inne i tunneln? ja har kollat fast inte hittat men ja kan ju ha missat! någon annan måste ju veta?
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
bikemike skrev:
okej tack. ja ska leta hoppas ja hittar men ja min tanke var om det fanns flera fäst punkter inne i tunneln? ja har kollat fast inte hittat men ja kan ju ha missat! någon annan måste ju veta?
Du kan ju kolla så inte bakre balataremmen är för mycket spänd Bild det syns lite dåligt men det är #22 på bilden och den förhindrar att boggin fjädrar ut helt och sabbar dämparen men slacka inte för mycket så stötdämparen bottnar ut
 

bikemike

Medlem
12 feb 2006
24
0
1
35
Kåge
MrGreen skrev:
Du kan ju kolla så inte bakre balataremmen är för mycket spänd Bild det syns lite dåligt men det är #22 på bilden och den förhindrar att boggin fjädrar ut helt och sabbar dämparen men slacka inte för mycket så stötdämparen bottnar ut
jo den är ganska mycket spänd, går den att slaka efter?
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
bikemike skrev:
jo den är ganska mycket spänd, går den att slaka efter?
Det är bara att prova om det går se bara som sagt till att dämparen inte blir stoppet utan att remmen fortfartande är den som begränsar slaglängden på dämparen
 

bikemike

Medlem
12 feb 2006
24
0
1
35
Kåge
MrGreen skrev:
Det är bara att prova om det går se bara som sagt till att dämparen inte blir stoppet utan att remmen fortfartande är den som begränsar slaglängden på dämparen
hmm ska kolla i morgon...

var å körde 202meter ikväll *****r så skoj :D fick bara däng av en zrt800 och en mxz 700 förlängd å grejer. vågade inte utmana några värre men det hör inte hit:p