Eller vad säger ni om Ski-Doo MXZ 1500 X?
Eller kanske Lynx Ranger Mountain 950?
Detta borde (om viljan finns) inte vara så svårt för dom att ordna...motorerna finns, och dom används i skotrar...dock inte våran favoritsort, utan i dom vattenburna syskonen.
I första hand 950-kubikaren borde väl, rätta mej om jag har fel, nästan bara vara att skruva på en variator å bulta ner i ett MXZ 800-chassie? Den är 2-cylindrig, har RAVE och Orbital-direktinsprutningsteknik samt levererar 130 hk.
Det låga effekt-uttaget är för att man måste ha vrid på sjön. Små, hästkraftsstinna motorer som ska varvas funkar inte där.
Dessa motorer kan ju heller inte väga omotiverat mycket eftersom dom sitter ju just i vattenskotrar. Vikten på den största modellen med 950-kubikaren är 320kg...då är den 3,3 m lång å bär 3 personer!
Men tänk er denna motor med "snöskoter-portning"... Den skulle helt enkelt bli GRYM! Släng dej i väggen du ZR900-fantast!
1500:an då? Jo det är en 3-cylindrig 4-taktare på 1494 cc å 155 hk. Den sitter i exakt samma skoter som 950:n jag prata om, men här väger ekipaget 36 kg mer, vilket jag tolkar som att det endast är motorns "fel". Inte illa med så liten vikt-skillnad! Varför använder dom inte denna motor istf den där V-Twinen dom har? Eller väntar dom bara lite för att sedan slå RX1:an med hull och hår på ren överaskning? Jo jag vet att effekten inte var så imponerande, men en sak är ju säker...DEN FINNS ATT HÄMTA!
Så nån som vet när dessa snöskotrar kommer?
Är det så att andra märken också har såna här monster-motorer?
Nån som har nån bra förklaring till varför man inte använder dom i snöskotrar (annat än att marknaden kanske inte är redo...)?
Uppgifterna är tagna ur Sea-Doo's 2002-års broschyr.
Eller kanske Lynx Ranger Mountain 950?
Detta borde (om viljan finns) inte vara så svårt för dom att ordna...motorerna finns, och dom används i skotrar...dock inte våran favoritsort, utan i dom vattenburna syskonen.
I första hand 950-kubikaren borde väl, rätta mej om jag har fel, nästan bara vara att skruva på en variator å bulta ner i ett MXZ 800-chassie? Den är 2-cylindrig, har RAVE och Orbital-direktinsprutningsteknik samt levererar 130 hk.
Det låga effekt-uttaget är för att man måste ha vrid på sjön. Små, hästkraftsstinna motorer som ska varvas funkar inte där.
Dessa motorer kan ju heller inte väga omotiverat mycket eftersom dom sitter ju just i vattenskotrar. Vikten på den största modellen med 950-kubikaren är 320kg...då är den 3,3 m lång å bär 3 personer!
Men tänk er denna motor med "snöskoter-portning"... Den skulle helt enkelt bli GRYM! Släng dej i väggen du ZR900-fantast!
1500:an då? Jo det är en 3-cylindrig 4-taktare på 1494 cc å 155 hk. Den sitter i exakt samma skoter som 950:n jag prata om, men här väger ekipaget 36 kg mer, vilket jag tolkar som att det endast är motorns "fel". Inte illa med så liten vikt-skillnad! Varför använder dom inte denna motor istf den där V-Twinen dom har? Eller väntar dom bara lite för att sedan slå RX1:an med hull och hår på ren överaskning? Jo jag vet att effekten inte var så imponerande, men en sak är ju säker...DEN FINNS ATT HÄMTA!
Så nån som vet när dessa snöskotrar kommer?
Är det så att andra märken också har såna här monster-motorer?
Nån som har nån bra förklaring till varför man inte använder dom i snöskotrar (annat än att marknaden kanske inte är redo...)?
Uppgifterna är tagna ur Sea-Doo's 2002-års broschyr.