Boogiedämparn helt j***a körd...

ladaniva

Aktiv medlem
11 feb 2012
64
1
6
Hortlax
Tjena nu äre såhär att jag hade skruvat i skotern och skulle ut och pröva. Körde till en kompis och den gick klockrent. Han hoppade på för vi skulle en sväng. Vi far tillbaka och lämnar skotern ute och går in i garaget. När jag kommer ut så är dämparn helt i botten. Låg som fan själv. Skotern är en snopro 440 -04 med originaldämparna i boogien. Det gick inte att få tillbaka den i vanligt läge. Det är -20 grader ute. Inget fäste eller någonting annat jag kan se är sönder. Så jag gissar att dämpar/na har frusit.. Har någon varit med om detta?!?!!!! Den står i garaget nu så får se hur de är imorrn.. Nån med förslag?!?!!!!
 

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
som du säger, troligen frysit då det är dålig olja/ mkt vatten i dämparn. ta värme pistolen å värm på dämparn om den inte redan släppt. samma sak hände en polares ski-doo rev
 
Reactions: trixa

ladaniva

Aktiv medlem
11 feb 2012
64
1
6
Hortlax
Tack!!! Man hinner ju bli gudförbannad orolig då den sitter helt stumt och inte går att rubba... Kommer bli en renovering efter detta kan jag lova...!
 

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
lungt, ja det är ju ganska tighta service intervaller på skoterdämpare så det behövs nog då :)