Boondocker -11 något att ha?

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Boondocker -11? något att satsa på?
Kända fel?
Samma remmslukare som övriga brp?
Även samma garantiåtgärd med nya kolvar och kontrollerad vev? som övriga brp 2011?
Motorgaranti till 2015?
För/nackdelar?
Gissar den går bra på led med ppsen
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
På minuskontot hamnar väll lösnöegenskaperna då PPSEn förvandlar skotern till en u-båt i det lösa.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
På minuskontot hamnar väll lösnöegenskaperna då PPSEn förvandlar skotern till en u-båt i det lösa.
Visst, den är ingen summit/M8a men jag har sett BD med rätt pilot snirkla sej högre än hårt ankrade M1000... Den går inte katastrofalt i snön oavsett vad en del tror, Vida överlägsen IQ Assulterna i alla fall, det vet jag av egen erfarenhet.
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Om vi skippar PPS boggien ett tag, då den verkar vara ett ämne för sig.
Går istället bättre på led då iaf.
Men i övrigt då? äter remmar till frukost?
Vanliga fel?
Vars kolla efter sprickor?
Hur är det med garantin på 11orna?
Service meddelanden? nya kolvar ?
ös på;)
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Om jag inte missminner körde jag runt 80 mil på första remmen och något liknande på andra remmen, och det var självfallet, som alltid i mitt fall, helt utan inkörning.

Vidhåller dock att man inte ska förvänta sig någon lössnömaskin, utan en ledmaskin med lite mindre dåliga lössnöegenskaper :)
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Nja, har en 11a och att kalla den ubåt är väldigt överdrivet, är väl mer std ripsaw 44an som som suger nå fruktat i mina ögon, med en challanger 51 som är 41 cm bred tycker jag den är helt ok i snö och tål rejäla knölar utan knorr, attack vinkel är ju tyvärr inte bäst så det går lite tyngre i snön, bara att vara lite mer aggressiv på gasen och beredd att söla i lite extra vid pumpen.. :)
Orginal variator kalibrering är väl "ok", lite seg i karaktären men matar på rätt bra på full gas. vid mkt lössnö åka kan man nog knäcka nån extra rem pga värme, finns dock lösningar i form av shims stag och variator justering/kittning.
Ja, alla etec har kolv bulletinen.
Är nu inne på tredje året med min maskin och ser ingen större anledning till att byta, är riktigt nöjd faktiskt, på med ett v-kit och gasa, skojig maskin som man även kan dra ut på familjetur med en pulka bakom!