Boondocker 2012

danwed

Välkänd medlem
10 aug 2007
104
0
6
Norrbotten
ok, synd för då kommer snögången att vara fortsatt dålig i jämförelse med konkurrenterna.
Personligen tror jag ej att en 41's mattbred hade gjort den sämre att burka med, avgörs ju mer av skidbredden och krängningshämmarna...
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Fick precis "fjärdehandsinformation" som kändes väldigt tveksam på telefon.

En kompis som varit hos en handlare och pratat 2012. Där handlaren påstått något i stil med:

*57mm matta
*Ny variatorsetup
*Flyttad boggie (för bättre attackvinkel i lössnön?)

Detta står det inte ett ord om på Lynx hemsida gällande 2012:eek:rna.

Någon som kan bekräfta eller kraftfullt dementera? (Maskinerna är väl inte tillverkade ännu, så tid att ändra setuper finns kanske?)

Skulle ju förändra mina tankar om att "optimera" elvan och iaf överväga att byta årsmodell istället...

Det är hur som helst förändringar jag gärna skulle se...
 

fiskvik3300

Välkänd medlem
5 jan 2006
272
0
16
Fiskvik / Bergsjö
kompisens boondocker har rasat inte bara en utan två gånger på 250mil. styrpinnen på kolvarna gav upp så ringarna roterade, det skedde med 10mils skillnad mellan kolvarna... cylinder kasetten fick bytas båda gångerna, vid första raset var lynx snåla å vägrade byta båda kolvarna men de fick dom ångra.. :p vet av två till 800 e-tech med samma problem

i övrigt är han grymt nöjd me skotern, förutom mattan som han kommer byta mot nåt mera lössnö vänligt till nästa vinter
 
Last edited:

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Fick precis "fjärdehandsinformation" som kändes väldigt tveksam på telefon.

En kompis som varit hos en handlare och pratat 2012. Där handlaren påstått något i stil med:

*57mm matta
*Ny variatorsetup
*Flyttad boggie (för bättre attackvinkel i lössnön?)

Detta står det inte ett ord om på Lynx hemsida gällande 2012:eek:rna.

Någon som kan bekräfta eller kraftfullt dementera? (Maskinerna är väl inte tillverkade ännu, så tid att ändra setuper finns kanske?)

Skulle ju förändra mina tankar om att "optimera" elvan och iaf överväga att byta årsmodell istället...

Det är hur som helst förändringar jag gärna skulle se...
Är det kanske "lössnöpaketet" det talats om som kanske kommer som tillval till ett visst pris då säkert??
bara spekulationer...
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Två st i min bekantskapskrets som fått se hur vevstaken ser ut på 800 E-Tech. Genom blocket. (En SD, en Lynx)
Fast det behöver ju inte vara betyda att det är nåt generellt problem hos dom, bara att det spär på mitt obefintliga förtroende för Rotax 800 oavsett hur motorn får sitt bränsle tillfört.
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Jag funderar på att beställa en boondocker men måste fråga först om det är okopplad boggie i boondockern? annars får det bli en annan skoter...
 

Marko.n

Välkänd medlem
2 jan 2006
172
0
6
Kil Sweden
Har pratat lite med min åf han han hade för sig att det skulle bli ett mountainkit smalare framvagn m.m 59mm matta och några stag? bak som kunde köpas separat fram lr bak och att satsen bak skulle hamna lite över 10000kr och så blir väl fotstegen kortare så att den inte ska hänga sig lika lätt men som sagt lång tid kvar till tillverkning och mycke kan ändras. Någon som har hört nått annat ???
 
J

jewelryab

Said oftast en bra idé är att återkomma med sådana komplicerade problem ... men, ja, ditt beslut, kan du lära dig, knåpa också från hur allt fungerar och jag vet med säkerhet senare trasiga oavsett vad som händer, sparar då allt
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Dax för ett trådlyft.
Ni med 2012:eek:rs Boondocker dax för er att skriva era intryck och upplevelser av den....
Så fyll på nu, står aldeles för lite om den nu när de levererats!
 

Raste

Ny medlem
5 dec 2011
4
0
1
Stockholm
Hur mycket olja/soppa dricker dom under inkörningen och hur länge har ni kört till det "släpper"? Min har gått 25-30mil nu och jag är inne på min 5e liter olja. :S
 

Jonasson22

Aktiv medlem
4 apr 2013
56
0
1
Stugun
Min BD har nu rullat 260 mil på orginal rem . Har 4st BD till i kompis kretsen med minst lika mkt mil . Och dom fel som varit är: muttrarna till avgasportarna har börjat lossna på två maskiner ( detta finns det servic meddelande på ) en avgas givare har skakat sönder . Nån handtags värmare ( garanti ) och tank mätare som varit glapp . De är de ända !! Vi är alla väldigt nöjda då det är en perfekt mix mellan led och fri åkning . Boggien är helt underbar .. Motorn funkar fint dock finns det rappare motorer.
Jag har 59 matta och droppad boggie samt slp skidor , hårdare fjäder o primären och ska dreva från 21/45 till 21/49 nu . Och montera motstånd på temp kabeln . Är super nöjd med min maskin !
 

Jonasson22

Aktiv medlem
4 apr 2013
56
0
1
Stugun
Kanska dax att fixa lite med variatorerna !? Tips .. Typ vikter ramper fjädrar .. ? Känns inte aktuellt med 5000kr kit .
 

Jonasson22

Aktiv medlem
4 apr 2013
56
0
1
Stugun
Någon som skickat boxen / mätaren till m-performance i Mora ?? Hur funkar de ?? Nån som testat power commander ?? Måste ju gå få fart på 800 etec !