Boondocker oljepump

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Hej! lämnade in min boondocker på 50mila service idag, och nämnde att den läker lite olja. Såg senaste gången jag var ut och körde så droppa de liite under bukskyddet när jag stannade.
Visade sig att oljepumpen ej var tät och det sippra ut där! Någon annan som varit med om detta?
Håll utkik! tråkigt om de skulle skära nu när säsongen snart är i full gång!
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
har det inte varit problem tidigare med oljepumpar på e-tec motorer? jag har som för mig jag läst om några som haft det iaf
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Har väl alltid funnits. Första skotern jag ägde (mxz 600 99) tappade jag oljepumpen på. Har haft flera personer som halvt tappat pumpen också.
Nu har jag dock vart skoterlös ett tag och glömt bort detta bekymmer så jag tackar och bockar och drar ut och kikar min oljepump nu jag också.

Rent personligen så är det en del jag skulle vilja ändra i brp. Dags och ge upp m6 till allt och kliva upp i m8 så du kan dra med mer nm. Och kanske kika över sitt gänglås då jag har för mig att det gula inte klarar mer än 150grader innan det släpper va? Visst är det behändigt när man måste riva skiten men säg att det bör hålla minst 1000mil och har du då låst med ett lim som klarar 600 grader så har det börjat torka och spricka vid 1000mil så det är ändå lätt och få lös skiten.