Boondocker Turbo

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Någon som har ett sådant kit installerat på sin skoter ?

Dela gärna med av erfarenheter m.m
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
vilka kit innehåller det ? Och är det bättre för våra förhållanden eller varför tycker du det ?
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Precis,Vi-pec ecu måste man nog ha om man ska få det å funka 100% bra,piggyback system funkar,men är ju en"nöd"lösning,enda nackdelen är att Vi-pec är inte direkt gratis...
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.085
886
113
Stora Blåsjön
Nu är det inte så många som kört push kitet då det är nytt för i år. Men det lilla jag läst om det så verkar det vara det kit som känns minst "turbo". Alltså väldigt linjär utan någon direkt turboboostkick och bra respons.
För mig står det antingen mellan ett pushkit (beroende på hur det funkar i vinter) eller ett bigbore kit till nästa säsong. Det viktigaste är bra respons och där vinner bigbore, men funkar detta turbokit som det är tänkt så kan det nog vara ett bra alternativ också. Det som avskräcker lite med turbo är ljudnivån.. ett bigbore behöver inte låta mycket mer än original.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Lyfter tråden lite då jag har kikat lite på aerochargers kit, vet någon vad för kontrollbox dessa använder, något eget hopkok?

Läser man om turbon så verkar det ju suveränt, enkel installation etc. (såklart!)

Det som avskräcker är just att ifall turbon rasar av någon anledning så måste man skicka in den till dom för rep.

samt att man inte har något oljeflöde genom lagrerna.

Men fungerar detta som det ska för amerikanerna så verkar det väldigt bra.

Turbo eller BB till nästa vinter, det är frågan?
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Aerocharger skulle jag passa på direkt. Dels som du säger så vill man ju ha möjligheten för reparation här i sverige. Och det går ju att ordna rätt lätt med en vanlig garret eller tial snurra.
I övrigt verkar de vara ett bra utformat kit som är väl genomtänkt. Bra kvalité också

Alla kit som använder sig av någon fuelcontroller box skulle jag dock direkt avfärda. Vänta tills något av dom kit som släpps med Vipec styrsystem börjar komma ut på marknaden lite mer.
Verkar som HM Turbo får bra kritik "over there" i staterna.
Lite smått sugen själv på antingen HM eller Push Turbo. Båda använder sig av Vipec styrsystem.
http://hmturbos.com/index.php

http://www.youtube.com/watch?v=4BMjz6FEKZM