varför ska man lägga in lo, mid ,hi ? kan man ändra mens man kör, alltså köra lo om man tar det lugnt och ändra direkt om det ska raceas på, sen när man ska ställa in önskade värden så är det bara att åka ut och testa sej fram? om man beställer från ev tikka borde väl dom ha rekommederade inställningar eller? många frågor igen..hur som helst tack för tidigare info.
För att motorn får ju olika A/F-blandning på olika gaslägen, därav LO/MID/HI.
Jag tror inte man kan ändra när det stigit över ett visst varvtal, faktiskt.
Värdena ställer du lämpligtvis med hjälp (med betoning på "hjälp") av en EGT, ex. Digatron.
Håll 1/3 över en längre stund och läs stiften, ställ in Boondockern efter det (var då uppmärksam på vilket varvtal du låg på, så du gör inställningarna på rätt varvtal). Gör samma sak med 2/3 och 3/3.
Bättre hjälp har du dock av en A/F-meter från ex. Innovative eller KOSO. Det sägs dock att man ska ha en förvärmd givare på 2T.
Nu vet jag inte riktigt vart/om tusingen går snålt, men där ska man ju som vara extra försiktig...
D&D har ju nå tech page med massa numbers på. Ev. har de någon dyno sheet (eller BMP, om du kör på deras quiet perf. kit) så kan du se vart det är snålt med soppa, så du vet vart du ska iaktta försiktighet.
Tikka har säkert inställningarna som han själv tror fungerar. Jag personligen skulle inte lita på någon av hans siffror, på förekomna anledningar.
Gör dig själv en tjänst och handla INTE grejor av honom. Han är dyr och det är def. inte service/support du betalar extra för.
Glömde att skriva:
Olika leverantörer av BDn har ibland en egen programvara.
Boondocker har en egen med typ bara fem varvtal, BMP har kring sju och D&D har nog kanske tom åtta st.
När det gäller inställning av BDn tror jag nästan att vi kan invänta ev. svar från
odysse, som förhoppningsvis har några knep att dela med sig utav. Jag kan bara själva mackapärens egenskaper, sen kör jag på känn.