Borgafjäll

FREEBäver

Aktiv medlem
13 mar 2006
80
0
6
Dalarna
Jag undra hur de är med skoteråkningen där? såg på nyhetsmorgon imorse å dom sa att de var mest snö där i hela landet (115 cm). så jag undra hur är lederna osv?

mvh
 

bilfreak

Aktiv medlem
9 okt 2006
90
0
6
Nordmaling
Jag var i borgafjäll nu helgen som var.. och kan rekomendera det varmt.. körde 40 mil på 2 ån halv dag...visst lite knöliga leder var det... men uppe på fjället var det HELT sjukt underbart...!! snömängden går inte att klaga på dock har jag svårt att tro att det var 120 cm som det var utlovat...

Snacka om skillnad när man sen kört 30 mil och var hemma vid kusten... här syns inte en snöflinga till ens.. (5 mil söder om Umeå)...

Nä jag säger såhär... kusten kan dra åt helvette..
 

FREEBäver

Aktiv medlem
13 mar 2006
80
0
6
Dalarna
Jag var i borgafjäll nu helgen som var.. och kan rekomendera det varmt.. körde 40 mil på 2 ån halv dag...visst lite knöliga leder var det... men uppe på fjället var det HELT sjukt underbart...!! snömängden går inte att klaga på dock har jag svårt att tro att det var 120 cm som det var utlovat...

Snacka om skillnad när man sen kört 30 mil och var hemma vid kusten... här syns inte en snöflinga till ens.. (5 mil söder om Umeå)...

Nä jag säger såhär... kusten kan dra åt helvette..
okej. är sugen som tusan iaf att dra dit. hur bodde du där?! jaa.. kan tala om för dig att de är nog inte så mycket bättre att bo tre mil norr om falun :/ (fast nu snöar de iaf). men tack iaf. mvh
 

Painless1

Medlem
3 dec 2006
22
0
1
Sollefteå
Ska du till Borga så kontakta Holmen Skog i Ö:vik. Dom hyr ut fullt utrustade 6bädds stugor för 350kr/dygnet. Alltså för hela stugan, inte per person.
Sedan lederna, jag vet inte vart ni hittar knöliga leder men jag har ytterst sällan kört nåra knöliga leder i Borga förutom på vårkanten på lederna runt borgasjön. I Avasjö sladdar dom lederna ända i från byn och upp till trädgränsen, underbara leder. Rekomenderar starkt att besöka Avasjö/Borga för landets i särklass bästa skoteråkning..... Jag har vart där nu 2-3ggr/år i snart 10 år och kommer alltid att återvända!