Brännhål reeds

jonteponken

Aktiv medlem
27 dec 2009
62
0
6
Skellefteå
Tänkte byta mina reeds eftersom mina gamla inte sluter tätt. Men när jag plockade lös dem såg jag att det var små brännhål precis "i klykan" på reedstoppersen. Vad beror detta på? Och den stora frågan är: Törs jag sätta dit mina nyinköpta Boyesen??? eller kommer det att bli brännhål i dem också?
 

jonteponken

Aktiv medlem
27 dec 2009
62
0
6
Skellefteå
Här kommer bild! Kan även tillägga att det är brännmärken på plastbitarna som sitter i korgarna (stuffer reed enl. sprängskiss) Den skickar bensin bakåt in i luftburken så att luftfiltret är blött. Har tagit isär och rengjort förgasarna och försökt kolla så att flottören sluter tätt. Kan reedsen ställa till med detta???
 

Attachments

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.639
802
113
Kramfors
Jag ser inga brännmärken någonstanns på bilden bara borrhål ser jag??? Vad jag vet ska det inte någonsin förkomma borrhål i reeds. Byt till Boyesen och se bara till att dom inte kan nötas hål mot något. Offta tas reedstoppen bort helt vid mont boyesen reeds .
 

jonteponken

Aktiv medlem
27 dec 2009
62
0
6
Skellefteå
Det som ser ut som borrhål är det jag pratar om... Det var svart runt om dessa hål och jag har ej borrat... Sen var det ju svart och bränt på plastbitarna som sitter i korgarna också brukar det bli så eller?? Vad kan förorsaka detta fenomen, för lite soppa, fel på tändningen eller något annat? Skotern gick ganska bra förutom lite blödder vid 4500-5500 varv som jag först trodde var en bestycknings fråga men den är nedbestyckad 2 steg både på hög och lågfart. På min skoter ska man inte ta bort reedstoppen enl. Boyesen. Men jag kanske måste undersöka så det inte är någon vass kant på stoppen som har nött hål.
 

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
med tanke på att hålen är placerade på exakt samma ställe på varje blad så är det nog gjort med mening, istället för att borra så kan man ju värma upp en nål eller liknande för att sedan "bränna" igenom därav det svarta runt hålen. är det likadant på alla reeds? förstår inte varför man skulle göra detta dock
 

jonteponken

Aktiv medlem
27 dec 2009
62
0
6
Skellefteå
Jag har också tänkt den tanken men jag fattar inte varför man skulle göra det?!! Har som sagt handlat nya Boyesen blad som jag ska slänga på nu så får vi se vad som händer. Det bör ju bli lite skillnad att slippa både hål och glapp....