Bränsletank kontra mätare?

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
Tjena!

Var o hämtade en 49 Ranger 600 etec '17 som jag varit ut o testat lite i helgen. Extremt nöjd med maskinen! Lysande på alla sätt! Känns verkligen helt perfekt, särskilt med ställbara styrhöjaren för att kunna sänka vid ledåkning. Men! Jag märkte att när jag hämtade den, så var soppamätaren helt blank men fick bara i 25.7 liter. Nu vet jag att Phazern är speciell. Tom enligt mätare trots att de finns 5-6 liter kvar, är det någon som provat om det är likadant hos Brp? Att man kan lita på att man har i runda slängar 10 mil körning kvar när mätaren är tom? För tanken är väl på 37-40?

/Mvh Andreas H
 

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
Självklart finns volymen, både i manualen och när man köper. Tanken är på 40, men frågan var hur många av dom man kan räkna med. Men i värsta fall får jag väl köra till den är tom o tömma resten ur tanken o testa :)
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Aha du menade så! :)

Om du alltid nollar trippen och tankar fullt så får du bra koll på förbrukningen. Jag använder en app som heter Road Trip (iOS) som jag tycker fungerar bra.
Bränslemätare är sällan särskilt exakta och man törs ju aldrig lita på dem...

Här kommer statistiken för min Nytro:


Med tiden blir det mer och mer tillförlitlig statistik. På hojarna ser jag tex direkt skillnaden i bensinkvalitet...


Skickat från min iPhone med Tapatalk