Bra att tänka på med assault 800?

rasseT

Medlem
12 jan 2014
26
0
1
Skellefteå
Hej, jag har nu köpt en Assault 800 -11 och ska till helgen fara och köra med den för första gången på riktigt. Har monterat isrivare då jag vet att den annars mest troligt kommer gå varm. Men är det något man ska tänka på då man kör dessa maskiner? Vet att man ska varmköra till ~ 30 grader samt köra lugnt tills den är ~ 50 grader. Men eftersom jag är van vid en gammal skidoo så är ju denna maskin helt ny för mig. Tycker den vibrerar väldigt mycket då man släpper gasen och har därför en tendens att vilja smyga ner på varv och inte släppa snabbt men tar den skada av dessa vibrationer eller är det bara att släppa?

Tack på förhand!
 

Henke800

Välkänd medlem
4 nov 2015
150
3
18
Smedjebacken
Är det en SWB Assault så tänk på att inte ställa främre boggiedämparen på hårade än 6 klick från hårdast (risk för storras då). 800an är känd för att vibrera en hel del strax över tomgång. Annars läs artikeln ovan.

Skulle verkligen rekommendera att du mäter hur mycket olja han dra i förhållande till bensin (%) när du åker upp. Så kan du justera pumpen efter det sen. Armen till oljepumpen kan bli lite sliten i läckaget vilket gör att han drar mindre olja än original och det är inte så fränt.