Bra förstaskoter?

Reaquid

Aktiv medlem
9 mar 2009
84
0
6
Vadå meka? Den har 52 hästar. Det är 440 motorerna med 110 hästar man måste meka i stup i kvarten.
Eups, läste inte särskilt noga så missade dedär med sköldpaddorna, tappade intresse redan efter du hade skrivit 440 :rolleyes: Antog att det var en sån där med maxat effektuttag då de flesta 440 har det.
Men tror ändå inte det är en skoter för mig pga mattlängden å kusarna, är lite skeptisk angående summit 550 oxå pga det (60 hk?). Tror nog det blir att satsa på en 600, känns ganska lagom.
 

kona_92

Välkänd medlem
18 jul 2008
204
0
16
sollefteå
inte säker men tror min enduro vägde 260? sen förlängningen väger några kilo till.

smidig? min phazer är "smidigare" men jag ångrar starkt att jag sålde enduron den är grymt skön. å med förlängningen (345?) lär den gå bra som fa* utanför leden också
 

Reaquid

Aktiv medlem
9 mar 2009
84
0
6
inte säker men tror min enduro vägde 260? sen förlängningen väger några kilo till.

smidig? min phazer är "smidigare" men jag ångrar starkt att jag sålde enduron den är grymt skön. å med förlängningen (345?) lär den gå bra som fa* utanför leden också
Okej, ganska tung men skit samma x) Lär väga ungefär som farsans Lynx 3800, men den är för***** dålig i snö, kort och med de minsta kammarna du kan tänka dig :aetsch:
 

Reaquid

Aktiv medlem
9 mar 2009
84
0
6
Men nu är det så illa att jag har gått och blivit kär i Crossfire-modellerna. Tycker ni det är värt att vänta en hel låååång vinter för att spara ihop till en CF, eller ska jag satsa på en förlängd enduro till den här vintern?
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
OT

Okej,
Enduron verkar vara ganska tung men skit samma x)
Lär väga ungefär som farsans Lynx 3800,
men den är för***** dålig i snö, kort och med de minsta kammarna du kan tänka dig :aetsch:
GLS maskinerna är inte kända för att gå dåligt i snö....
Då måste du nog skruva lite i GLS'en = ställa in den rätt så att den funkar som den skall.
Mattan i GLS är 332 cm lång och 40 cm bred !

Har du läst GLS tråden i LYNX forumet ?

GLS chassit är tyngre än EVO chassit !



.
 

Reaquid

Aktiv medlem
9 mar 2009
84
0
6
Sv: OT

GLS maskinerna är inte kända för att gå dåligt i snö....
Då måste du nog skruva lite i GLS'en = ställa in den rätt så att den funkar som den skall.
Mattan i GLS är 332 cm lång och 40 cm bred !

Har du läst GLS tråden i LYNX forumet ?

GLS chassit är tyngre än EVO chassit !.
Hmm, då är den ~330 som farsan sa, tyckte det lät konstigt menmen :rolleyes:
Men det är nog mest mattan som gör att den går dåligt i snö, är typ 20 mm kammar :p Sen har jag inte testat den i "riktig" snö nu när jag tänker efter, har bara kört i blöt sursnö med den.
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
försök att hitta en CF5 -07 till vettigt pris
Jag fick tag i en sådan till frugan tidigare
Det finns ju flera begagnade på blocket
Mycket rolig och lättkörd maskin, känns ut att väga hälften mot min CF8:a, vet inte varför det skiljer inte många kilon men den känns Mycket lättare.
Ingen raket är det men den pinnar på rätt bra ändå
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Skulle i det här fallet föredra en beprövad äldre arctic. Den vätsekylda 440:n i min skoter hade gått 1300 mil och säkert några mil därtill efter att mätardrivningen gick sönder. Med rätt variatorbestyckning pinnar de på rätt bra. I annat fall föredrar jag en 550 eller 580. Av någon anledning bytte de inte upp sig motormässigt från dessa koncept på 14 år och det talar för sig själv. Dessutom är delarna mycket billigare än till nyare diton.
 

Reaquid

Aktiv medlem
9 mar 2009
84
0
6
försök att hitta en CF5 -07 till vettigt pris
Jag fick tag i en sådan till frugan tidigare
Det finns ju flera begagnade på blocket
Mycket rolig och lättkörd maskin, känns ut att väga hälften mot min CF8:a, vet inte varför det skiljer inte många kilon men den känns Mycket lättare.
Ingen raket är det men den pinnar på rätt bra ändå
Okaj :beer:
Synd att det saknas 15-20 tkr i min budget bara >:
 

Reaquid

Aktiv medlem
9 mar 2009
84
0
6
Skulle i det här fallet föredra en beprövad äldre arctic. Den vätsekylda 440:n i min skoter hade gått 1300 mil och säkert några mil därtill efter att mätardrivningen gick sönder. Med rätt variatorbestyckning pinnar de på rätt bra. I annat fall föredrar jag en 550 eller 580. Av någon anledning bytte de inte upp sig motormässigt från dessa koncept på 14 år och det talar för sig själv. Dessutom är delarna mycket billigare än till nyare diton.
Ok :)