Bra svenska skoterfilmer!

4

426H

Vem är sune andersson?
Jag har ju själv varit 15 år en gång i tiden så jag förstår ju vad man tycker är ballt när man är i den åldern. Jag har dock väldigt svårt att förstå att filmer som RR2 blir nåt annat än amatörfilmer. Och att företag dessutom sponsrar skiten är ju fullkomligt otroligt!!! (Polaris, Lule skoterdemontering mfl.)

Finns ju andra rena amatörfilmer som är betydligt bättre, tex norrland-serien, även om den börjar kännas lite gammal nu. Ge dom killarna lite stålar i stället så skulle vi kunna producera riktigt bra skoterfilmer i sverige!
 

tettzon

Medlem
22 sept 2006
16
0
1
in snöad i kurra
håller fullständigt med om att de inte har något att göra i en skoter eller någon annan film att köra på mitt linjen och riskera andras liv..
dom borde koncentrera sig mera på skoteråkningen.
och för att citera 426H : Jag har ju själv varit 15 år en gång i tiden så jag förstår ju vad man tycker är ballt när man är i den åldern.
det har nog inte så mkt med saken att göra man borde ändå inte riskera andras liv i trafiken.. dom borde fortfarande koncentrera sig mera på skoteråkningen som jag skrev tidigare..
men tittar men på själva skoteråkningen så håller dom skapligt hög klass mkt bättre än många andra svenska filmer.

Tycker det är kul att det finns dom (i Sverige) som vill lägga ner arbete och energi på att göra bra skoterfilm.
Dock anser jag att man inte kan räknas som seriös om man har med bakhjulsåka på mc på livligt trafikerade vägar, vet att jag låter som värsta moraltanten. Men viss klokhet kommer med åren och som yrkeschaufför vet jag att många trafikanter är väldigt oberäkneliga då finns inte några marginaler för att åka på bakhjulet i hastigheter långt över det tillåtna längs mittlinjen mittimellan andra fordon, det kan man göra på avlysta ställen eller åtminstone utan at risker andras liv.

I början på filmen kan man också läsa att medverkande "vet vad dom gör" och att man inte ska försöka själv, tror inte att Sune Andersson med flera skulle räkna det avsnittet i filmen som varken seriöst eller proffsigt. Jag gör det då inte.
 
E

ejwbegysv

Ja ruffriders 2 är borttagen.. missade den helt.. tack för infon.
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
RR filmerna är ju klart bäst, riktigt bra åkning och redigering. Det som är bra är att det är lite blandad åkning + viss humor. Bakhjuls åkan på vägen hör hemma i dessa filmer tkr jag.