Branog

Funkyflow

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
lycksele Sverige
enduro lär ju inte dra skoter,
kanske nån gamm sur skoter men inte nyare racing maskiner och det är ju skoterleder som inte är tänkta till enduro,
 

Ingoberra

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
När jag hade enduro så körde jag mycket på skoterlederna, det var ju skitskoj. Men för att det ska funka bra så ska ju lederna vara stenhårda, det ska ju ha töat ett par dar och fryst på, då ser man ju bara spåren efter dubben. Det kan ju ingen skoteråkare gnälla på. Men kör man däremot när det är löst i spåret så det blir 1dm breda spår då kan jag förstå att folk blir förbannade. Kan ju även hända olyckor om man kommer ner i ett spår.
 
D

Daniel

Fa fan gör det om det finns rännor på skoterleden ?

dom är ju ändå som pukelpist !

///Mxz 550F- 03
 

Thorg

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Det är helt okej. Tycker inte att man ska gnälla på att andra använder lederna. Det är åndå en minoritet som ligger och kör MC efter skoterlederna så låt dem. Kan det vara fler som drar nytta av lederna kommer det att vara fler som arbetar för att vi ska kunna köra skoter!
Har man så usel skoter att man inte kommer över 10 cm breda spår så undrar jag hur man vågar sig ut på leden ens.. Dessutom tror jag inte att man vågar sig ut på lederna om det inte är ganska hårt. Kan just tänka mig vad som händer om framhjulet går igenom.. :)
 
S

sks 500

ja har vare med och kört efter en enduro och det var inge problem med spåren, dom trampas ned av första skoter åkare.
Ni som tycker att det är förfäligt me crossarna, vad har ni och säga till om igentligen de är ju inte era spår och leder.

Dont drive faster than your gurdien angel can fly
 
D

Danne

heter det inte skoter led!
ni kan ju för fan ta era cyklar och sladda leden!!!!!!!!}> }> }> }> }> }>
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
märks att ingen här sladdar lederna.. för dom har GARANTERAT en annan åsik en flera andra här...

ok om dom kör när det är stenhårt.. men annars nej tack!
 
N

Nilla

Kan man inte göra ett endurospår brevid skoterleden, alla ni som har så fina lössnömaskiner kan väl hjälpa sina motor kolegor med detta, nytta med nöje.
Och att man ska bli dragen av en endurocykel låter väldigt besynerligt, jag har provat mot tre stycken samtidigt på isen och inte blev det någon av dem som kom före mej i alla fall, det var ioförsej 20 cm lössnö då, och vilken kvalite på förarna vet jag ej cyklarna var på 500 cc.
Och min blysläde är en a-c powder 600 trippel.
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
RE: hmm

Now your'e talking!
Sedan detta med att sladda lederna, varför skulle de GARANTERAT ha en annan åsikt?
Vi ställer frågan!
 
M

Mountainägare

För mig spelar det ingen roll jag har en summit så jag kör utanför leden.Det är värre för er som kör med era korta som är som ett hett järn i snön ni måste ju vara på leden annars kommer ni inte fram.