Bredbandare

spunken

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
piteå svergie
Hej vad ska man köpa för bredbandare om man ska lägga 30-40000 tusen på en maskin......är en bear cat ett bättre köp än en widetrack...eller tvärtom...kom med tips o råd :confused:
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Om det är bara mellan dessa maskiner som du funderar på så beror det lite vad du prioriterar.
Bercaten är en mycket bättre ledskoter och går snabbare(om du inte gör som jag sätter in en 700twin i Polarisen)Polarisen är smidigare i skogen, Bearcaten känns mycket mer klumpig och har en sämre svängradie än Pollan.Som veddragare hade jag valt Polaris pga sin lågvxl,Bearcatens "varioratio" funkar bra men inte lika bra som en skoter med H-L vxl.
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Från o med årsmodell-99 sitter det en smörjnippel på den berömda hylsan.

Då är det bara att hålla efter med fett så ökar man livslängden på problemet avsevärt.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Lett en polaris

Enligt mig så är bearcat mycket klumpigare(tyngre) än widetraken.
Har inte testat och dra ved med en bearcat men men widetraken fungerar detta utmärkt !!



Så köp en polaris !!!
 

Daque

Aktiv medlem
24 apr 2005
82
0
6
36
jgi
du har inte funderat på lynx 5900?. bästa arbetsmaskinen enligt mig och många andra
 

Daque

Aktiv medlem
24 apr 2005
82
0
6
36
jgi
Ej medlem/Inloggad skrev:
Men hur funkar 5900 på led ?
Man kommer dit man ska:) nää det är ju ingen ledsmiskare, den är ju inte tänkt som det heller. där kanske lynx ligger lite efter med termosdämparna där framme. men jag har aldrig kört skoter som är bättre på köra ved och ta sig fram
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
59an finns väl med IFS(Eller vad det heter) stag också eller hur.
Det är absolut ingen dålig maskin,hur som helst en bredbandare köper man inte som framför allt en ledmaskin.Men om man skall ha en bredbandare med hyffsade ledegenskaper så är Bearcaten bäst för pengarna det frågades om.