Jajjemen handlar den och återkommer med input hur den funkarHär har du en på ebay för ca 1800kr ink frakt. Lägg till 30% moms på det så har du priset strax över 2000kr. De brukar ta två veckor att få liknade delar från ebay usa.
AEM Digital Wideband Air Fuel Ratio UEGO O2 Controller Gauge Kit (Bosch 4.9 LSU) | eBay
1 x UEGO Sensor (Bosch LSU 4.9). 1 x UEGO Gauge Assembly included Black Bezel. 1 x UEGO Sensor Harness. 1 x O2 Sensor Bung.www.ebay.com
Behöver man bara kalibrera den en gång även om man drar ur alla kontakter mellan sond och mätare? Jag är o river överallt på motorn och då drar jag lös denna kontakt då o då. Jag fattade instruktionen som att man måste kalibrera med sond utanför pipa om man drar lös kontakten mellan sond och mätare.Kör med innovate mtx-l plus, inte det minsta problem.
Behövs verkligen inte kalibrerar stup i kvarten... kalibrerade när jag köpte den. Kört ca 150mil med den och sonden funkar fortfarande.
Vad jag förstod av beskrivningen så måste man kalibrera den om kontakten rycktes lös och man skulle killibrera efter en viss tid typ vist ant timmar också. Om jag mins rätt visar mätaren snålare om den tappar kallibreringen och de får man ju hoppas!Jag har dargit ur kontakten till sonden flera gången för man vill inte skruva lös sonden varje gång man ska lös med turbogrejorna. Det är original bosch kontakt på sonden iallafall till innovate.
Ser man även om den tappar kalibreringen eller blir värdena bara käpprätt?Vad jag förstod av beskrivningen så måste man kalibrera den om kontakten rycktes lös och man skulle killibrera efter en viss tid typ vist ant timmar också. Om jag mins rätt visar mätaren snålare om den tappar kallibreringen och de får man ju hoppas!
Värdena blir käpprätt.....Men om jag nu mins rätt i vad som händer när den blir off kalli så visar den för snålt som isåfall är bra då pangar man inte motorn ivf. Men OBS jag kan minnas fel jag mins inte om de stod i häftet som följde med eller om de va från någ forum de påståendet kom.Ser man även om den tappar kalibreringen eller blir värdena bara käpprätt?
Okay tack ska koppla in den i helgen så får grannarna lyssna lite på dubbelrör när man varmkör )Värdena blir käpprätt.....Men om jag nu mins rätt i vad som händer när den blir off kalli så visar den för snålt som isåfall är bra då pangar man inte motorn ivf. Men OBS jag kan minnas fel jag mins inte om de stod i häftet som följde med eller om de va från någ forum de påståendet kom.
Har du redan fått den ? Blev de inte en AEM?Okay tack ska koppla in den i helgen så får grannarna lyssna lite på dubbelrör när man varmkör )
Ok vilken tur. Om den är rel ny så behöver den inte kalibreras utanför pipan och ev inte alls. Hoppas du får instruktionsbok med där står allt.Hittade faktiskt en AEM i sverige för hyffsat pris av en kille så nöp den omgående
Jajjemensan fick med allt och det var avsevärt bättre kablage på detta paket än det gamla jag hade. Angående afr värde.. Wot 12,5? Vill man köra med fetare mellanregister?Ok vilken tur. Om den är rel ny så behöver den inte kalibreras utanför pipan och ev inte alls. Hoppas du får instruktionsbok med där står allt.