bukplast Polaris 11-15

JIIG

Välkänd medlem
7 okt 2010
124
1
18
umeå
Bukplast Polaris 11-15

Kommer att plasta ett par breda bukskydd likt Skinz nu framöver, Om det finns nått intresse så hojta till bara, kommer att lägga ut nån bild när första lämnar pluggen:)
 
Last edited:

JIIG

Välkänd medlem
7 okt 2010
124
1
18
umeå
Sådärja! då var det monterat och provkört i helgen och det funkar finfint!
Flöt på bra i pudret!
Finns att beställa om nån är intresserad för 900:- + ev frakt
För tillfället finns bara svarta;-)
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Jag må ju få fråga lite dum som jag är... Sitter inte lilla kylaren under bukplasten eller är jag helt ute och cyklar? För kanske skulle vara bra att investera i en bukplast när lönen kommer ;)
 

JIIG

Välkänd medlem
7 okt 2010
124
1
18
umeå
Jo den sitter längst fram i tunneln så bukskyddet skyddar den med.
På pro:n är den kylaren prutad bort till förmån för mindre vikt, Men assault och vanliga rmk har den.
 

JIIG

Välkänd medlem
7 okt 2010
124
1
18
umeå
Ok... Fick man lära sig nå;-) Hade fått för mig att dom hade stora kylsystemet
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Switchback Assault har väl ändå stora kylsystemet men Rmk Assaulsten har de mindre...?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.468
382
83
Malå/Adak
Jag måste nog tyvärr pinka lite på din lägereld här. Det finns faktiskt en anledning till att "alla" bukskydd är gjorda av PE-plast. PEn är väldigt seg och slagsäker, skär inte fast i vassa stenkanter osv. Fiberkompositer av alla slag har ett gemensamt problem, dom gillar inte smällar och höga yttryck. Hade du kallat din manick för bara "float plate" hade jag inte sagt något, men som bukskydd så är det nog tyvärr mera engångs, en smäll och det är skrot... och SKINZ-skyddet du kopierat är bara några hundringar dyrare och extremt starkt.

Känns lite jävligt att bråka såhär med folk som lyft rumpan och faktiskt gjort något men.......
 

JIIG

Välkänd medlem
7 okt 2010
124
1
18
umeå
Sv: Floatplate Polaris 11-15

Lägerelden glöder ännu....
Kan inte annat än att instämma att Skinz är tåligare vid rejäla attackstenar och dylikt;-)

Tanken föddes då jag efter att ha blivit lovad av Åf vecka efter vecka att mitt beställda Skinz floatplate skulle komma snart.
Jag fick vänta 2 mån på ett skinz floatplate och fick höra att dom var helt slutsålda i sverige mm.
Jag betalade 1595:- hos åf så jag tänkte att ett i gjutet glasfiber som jag vet klarar bra mycket, till ett (i mina ögon) bra pris kunde vara ett bra alternativ till alla andra som också stod i kö på skinz floatplate.
Har varit på en hel del bottenkänning med det första som jag gjutit och det ser bara bra ut, och det är tunnare än dom jag säljer.

Sen så tycker jag om att leta egna lösningar/alternativ som så många andra inom denna genre, kanske inte alltid så lyckat men prova måste man ju;-)

Tack för feedbacken... får ändra till floatplate då