Bullens pilsnerkolv?

KLAViN

Medlem
12 sept 2009
34
0
1
Ljustorp - En ort utan vägar
Nu ska jag berätta en välidgt konstig händelse som är sann.

Det var så här att jag köpte en gammal Artic Cat Pantera 500 av en gubbe söder om Piteå. Han sa att det inte var några större fel med den, men att man behövde bara sätta i kolven som jag fick med och sen skulle den fungera. Just nu gick den bara på en cyllinder och skramlade i motorn. Jag slog till och köpte den för en billig peng för jag skulle ha den som en reservdels skoter.

Jag tog hem den och öppnade cyllindern och skulle sätta dit kolven men till min förvåning så hade gubbj****n satt dit en Bullens Pilsnerkorv burk på vevstaken. Jag hade aldrig sett något liknande i mina dagar. Jag garvade ihjäl mig nästan och trodde inte det var sant. Senare ringde jag upp gubben men fick aldrig tag på honom. Hans telefon var av och jag kunde inte göra så mycket åt det.

Den startade och allting men jag fattar fortfarande inte vad gubben tänkte. Men men... ska ta fram kameran och knäppa kort på det inom kort.

MVH Kevin
 
Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.089
887
113
Stora Blåsjön
Sv: Bullens pilsnerkorv?

Är väll lätt att göra misstag... han tog väll helt enkelt fel när han skulle fylla på, så han hällde spriten i kolven och monterade korv-burken istället. Sen ett par dagar senare hittar han kolven... men orkade inte skruva något mer.

Tycker jag är en helt naturlig förklaring på detta :D
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
skruvade med en cumminsdiesel v8a för ett halvår sen.. dem skulle renovera den själv men en kolv hade rent av smält.. så då hade dem satt dit en träklamp som dem täljt till lite.. helt sjukt!!!!:eek: pga av den hårda sången från en cumminsdiesel så hördes det inte nå konstigt. det var även den innersta cylinder som dem hade gjort det på ( mot torpeden):stupid::stupid::stupid:
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
en burk bullens är 75mm så den kan omöjligt vara instoppad i en cylinder på en 500
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
en burk bullens är 75mm så den kan omöjligt vara instoppad i en cylinder på en 500
De lär ha skurit upp ena sidan och tryck ihop burken, men de har ju antagligen gjort så där för att driva med köparen. Ägaren innan kan ju självklart inte ha trott att om de petar i en bullens pilsner korv från lithells eller vad det är och så till "så den blir avstämd med cylindern så kan vi köra på den!":D