bus och hopp skoter.

jjonken

Välkänd medlem
5 jan 2013
144
0
16
tjena.

efter ett par rotax skotrar så har jag ledsnat på dessa kassa motorer.

så är suger på testa Polaris IQ rr eller Artic cat SX 600

är det någon som har erfarenhet av dessa modeller?

Motormässigt hur fungerar dom?

och i övrigt vilken skulle ni rekommendera, eller är det nån annan modell ni tycker är bättre i så fall varför?

det viktigaste tycker jag är att den är säker i motorn.

hare gött hej..
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
jo RR är ju en ledmaskin mens Sx är en crossmaskin så motormässigt är ju RRen säkrare, SX kräver ju lite kolvbyte å så men går ju nå grönjävligt mycke värre än RR, dock har dom inge bättre motorer än Rotax av egen erfarenhet! men hade då lätt valt SX iafa för den går som ett troll ;)
 

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
Polaris IQR kanske vore något?
Eller min RR som ligger på blocket, som ny :D:D
 

jjonken

Välkänd medlem
5 jan 2013
144
0
16
Har förstått att R och RR har olika motorer, hur skiljer det i kolvbytes intervall och hållbarhet?

Nån som har mer erfaren het om det är något rappel med iq eller sx?
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
införskaffade mig en rr inför denna vinter, hade inga förväntningar då jag åkte pro rmk assault tidigare, men måste säga att jag är toknöjd över rr:en det levererar i alla fall på led och när det gäller att dra res :)
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Har förstått att R och RR har olika motorer, hur skiljer det i kolvbytes intervall och hållbarhet?

Nån som har mer erfaren het om det är något rappel med iq eller sx?
Nu vet jag faktiskt inte skillnaden här, men tänk dig att RR är en helt vanlig skoter och R är en ren tävlingsskoter. Sen går det ju inte riktigt att säga hur ofta man måste byta heller, kan ju hända att den skär efter 14 mil lika gärna som vid 230 mil!
 

jjonken

Välkänd medlem
5 jan 2013
144
0
16
Nu vet jag faktiskt inte skillnaden här, men tänk dig att RR är en helt vanlig skoter och R är en ren tävlingsskoter. Sen går det ju inte riktigt att säga hur ofta man måste byta heller, kan ju hända att den skär efter 14 mil lika gärna som vid 230 mil!
Jo jo, de vet jag, jag har nästan bara haft Rotax så är ganska nybörjare på både AC och Polaris,

så tänkte höra av dom som haft IQ R/RR , AC SX , vad dom tycker och vad det är för svagheter och fel, och ev saker man ska tänka på ifall man tittar på nån :)