Sv: Bygga egen slutburk till 2-taktare... ?
.. kommer inte med tipps, men med en fråga som säkert kommer att göra många glada, om den besvaras.
EXAKT vad säger lagen om dB nivåerna på en skoter, jag vet att polisen kan göra mätningar vid om de vill... men vilka grunder står de på? vilka exakta siffror är vill jag gärna veta, men om ingen vet så går det väll bra med erfarenhetsbaserade svar.
Kanske lite off-topic nu men:
Det är mycket snack här i forumet den sista tiden och väldigt många verkar besvärade av det stora intresset personer har för att prova att bygga egna slutburkar och pipor. Visst, vissa blir lite väl kreativa och gör att deras maskin tjuter som fan hela tiden när de kör omkring.
Men om man vill prova så borde man få den bästa hjälp man kan, eller hur? har du inget konstruktiv kritik så ta de lungt innan du helt dissar personen som vill försöka.
Svar som "försök inte, det KOMMER att gå illa" hjälper inte, oftast så vet du som kritiker säkerligen ingenting om personen som vill ha hjälp, du vet inget om resurser, motivation, ev. erfarenet i mekanik, fysik eller maskinkomponents utbildning.
Konstruktiv kritik borde vara den enda kritiken här på forumet, SJÄLVKLART skall de vare en yttrande frihet, *med modifikation*, här. Men tycker man att person A. som frågar hur an gör så borde inte person B. säga indirekt att person A. är dum i huvet.
Nu så har jag svävat iväg här, något jag vill klargöra är att jag inte pekar ut någon alls här, detta är min ytterst personliga åsikt. Jag själv tycker att det är otroligt intressant med allt som rör "gör det själv" biten i skotermekandet
personen som tycker att jag har fel får gärna säga det, detta är dock fel plats, skapa isåfall en ny tråd och PMá mig om det. . .
så . . slut..
mvh och lyckatill alla "DIY"are där ute!!
//Jörgen