Bygger RMK is i tunneln?

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Har en Freeride 154 som bygger rätt så mycket is i tunneln, främst bak, och jag undrar om Polarisarna också gör det?
Hackade loss en 10 liters hink is idag och ofta är det mer.
Nu har jag tagit loss boogien och sätter teflontejp i hela tunneln.
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Har en Freeride 154 som bygger rätt så mycket is i tunneln, främst bak, och jag undrar om Polarisarna också gör det?
Hackade loss en 10 liters hink is idag och ofta är det mer.
Nu har jag tagit loss boogien och sätter teflontejp i hela tunneln.
Min 137" gör lika. Teflontejpen, vart köper du den?
 

eritor

Välkänd medlem
17 aug 2004
208
2
16
40
Pajala
Nu skriver du inte vilken RMK du menar, men antar att du menar Pro chassit.
Hur som helst, min Assault bygger också is, men långt ifrån lika mycket som xp chassit gör. Vi diskuterade precis samma sak och jämförde våra maskiner under förra säsongen. Pro chassit bygger främst vid fotstegsavsluten och vid bakre boggieinfästningen, eller ja, de är ju samma ställe... Sen blir de bara tunnare (kanske 1-2cm) "hinnor" med is mellan kylarna längst bak och även lite is på tunnelns bakre sidoplåtar, alltså som längst bak på sidorna. Men långt ifrån lika mycket som xp:n...

Sent from my Galaxy S2 using Tapatalk
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Klädde hela tunnelns insida med UMHW tejp idag och ska se om det hjälper. Köpte från USA. Samma material som skidorna är gjorda av tror jag.
Nu ska jag inte diskutera Skidoo problem i detta forum men jag blev bara nyfiken på hur PRO Rmk bygger is. Rätt onödigt att åka runt med 8-10 kg is på fålen.