byta baklyse xp/ta bort plasten under dynan?

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
hur tar man bort plasten under dynan så man kommer åt kontakten till baklyset som ska bytas? jag vet hur man tar lös lyktan men den nya är ju komplett med kablage och kontakt och den försvinner in under plasten under dynan, så hur kommer jag åt den? säkert jättelätt när man vet men nuförtiden ska jag alla skruvar och clips osv helst vara så osynligt som möjligt....
 

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
jo dynan vet jag hur man får bort men plasten under dynan när dynan är lös så att säga. så jag kommer åt kontakten typ nere vid chassiet borde den sitta eller nånstans
 

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
Det är tanken du menar som är under dynan.
Under mätarhuset får du släppa på stagen som går ner mot dynan sen sitter det två muttrar nere vid tanken som du får släppa på, sen är det bara att lyfta den försiktigt så att inte sladdarna till tankgivaren och slangarna till pumpen går sönder.
 

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
ok....åååå dra åt helvete vad matt jag blev nu kände jag... :) tror nästan jag prövar å göra om själva lamphållaren lite istället så den passar i pirat helvetes lyktan jag köpte som inte passade riktigt lika bra som original..