Byta från RR till Rush. Någon som gjort det?

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Åker just nu på en RR 09:a som ja köpte ny förra året. Slp ventkitt, nerdrevad, non-slip hjul,44 mm BC-matta, ca pro outlaw, foxracing dämpare i boggien, bestyckad osv. Nöjd med gången,hur den tar sig fram,dämparna,körupplevelse osv. MEN gillar dock inte räckvidden på soppan när man åker led fort och allmän sidan av lek.

Undrar därför hur en Rush 600 (800) är i körupplevelse, lekvänlig,framkomlighet i lössnö,bana,rulleåkning osv jämnfört med en RR. Gillar nämnligen allt skarpt på den jag har, dock väldigt drygt att man måste hålla igen på gasen för att ta sig hem. :eek:hwell:

Har inte prövat någon Rush själv, men har prövat kompisens RE 800 PT som är förlängd, variatorkittad osv den är grymt rolig att leka på myrar osv, går dock lite väl hårt på led för min del, remproblem osv som inte är lockande.

Värt att köpa Rush el kolla på något annat?? (E-tec 6-800 Ski-doo):evil:
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Självklart. Dock inte speciellt snyggt enligt mig, inte vill jag ha den där heller helt enkelt :p Sen är det en anledning att få köpa en ny maskin oxå :blink1:
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
En av min polare bytte från IQ RR -09 till Rush 600 i år, han har bara positiva saker att säga hittills iallafall. Men sen har han ju inte hunnit köra mer än 30-40 mil heller. Han upplevde IQ:n som snäppet vassare först, men efter att ha kört in Rushen och blivit van så är han såld på den.

Jag har kört två 600 etec (2011) och jag tycker personligen att dom är slöa tills dom kommit upp i varv, när man väl har varven uppe är dom roliga att köra men njaa! Polaris 600:an känns rappare över hela registret enligt mig iallafall.
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Okej, Som jag misstänkte att den känns "slöare" =) Vad drar den på ett ungefär vid lek å fullgaskörning? :) Har läst i nån skotertidning vill ja minnas att det stod att om man skulle ha en polaris för hård ledkörning så skulle man ha RR ist för Rush. Vek i boggien?? :confused:
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Jag upplever fjädringen som för mjuk i Rushen.
Rulleåkning med en Rush, hååhåå vad kul det är, provade en Rush 800 med 44as och den gick bokstavligt att åka så långt som soppan räckte om man ville, gick faktiskt riktigt bra i lössnö, att fara och burka och småbusa med. Hoppa tyckte jag inte alls om med den, kändes alldeles för mjuk (kan vart felinställd för mig) Är riktigt sugen på att prova en 136" Rush för lite extra skjuts i snön :)

Men, skulle inte byta bort min RR... Är så förbannat nöjd med den så vill inte byta, tänkt flera gånger men kan inte släppa den :p skulle vilja ha en lite större motor som gick snålare för en ultimat maskin :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag vet faktiskt inte vad den drar, har inte frågat honom (men jag kan göra det)

Men som Sp4x säger så är Rush 800 en grym maskin för lek, det var väl den maskinen som skulle ta över titeln som super-åka-på-rullen-maskin från XR-S 800 Etec, och ja den går rätt bra i lössnö med. Och 800:an är definitivt piggare än RR:en. Det där med att bli van och hoppa med den har nog som sagt mycket med inställningar att göra.
 

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
jag har en ig och bror har rush. rushen funkar lite bättre i lössnön men kommer efter om de är riktigt gropigt på leden.. iq är hårdare å råare medans rushen är mjuk och skön..
soppanförbrukningen: får jag i 30liter i iq så blir de ca 26-27 i rushen. men de va med 400mj å nu åker jag på 370 så skulle gissa dom drar ganska lika nu..

å jag skulle alla dagar i veckan välja iq framför rush:) men är kanske lite partisk:)
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Okej men då är det ungefär som jag har hört och upplevt andra =)
sp4x: Håller helt med dig. Hade förmodligen inte heller bytt om den drog låt säga 2,5-3,5 L Milen ist för 3-5L Vid hård körning =)
 

Sundsvall85

Välkänd medlem
22 nov 2011
314
1
16
Sundsvall
Finns en extra tank man kan sätta på tunneln. Inte extra dunk utan extra tank. Låg och smidig med fack för lite extra saker också. Finns annons på blocket.

Tänkte bara att det kan ju vara ett alternativ :)
 

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
snyggt.? jag åker skoter för att det är roligt.. & med en dunk eller två kan jag förlänga det roliga några mil till...

Om du vill vara snygg så kan du ju ha din skoter på släpvagen så alla kan se den där.. billigt blir det ju &så =)

hehehe


nä men tanken på blocket var ju inte så dum!
 

Lintan

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
En av min polare bytte från IQ RR -09 till Rush 600 i år, han har bara positiva saker att säga hittills iallafall. Men sen har han ju inte hunnit köra mer än 30-40 mil heller. Han upplevde IQ:n som snäppet vassare först, men efter att ha kört in Rushen och blivit van så är han såld på den.

Jag har kört två 600 etec (2011) och jag tycker personligen att dom är slöa tills dom kommit upp i varv, när man väl har varven uppe är dom roliga att köra men njaa! Polaris 600:an känns rappare över hela registret enligt mig iallafall.
Blir stor skillnad om man montera en Team sekundär på rush 600. P2 som sitter orginal är väldigt mjuk i växlingen. Hade en rr själv före rushen och jag är mycket nöjd,
 

SEEYA

Medlem
6 nov 2008
32
0
1
Tierp
Blir stor skillnad om man montera en Team sekundär på rush 600. P2 som sitter orginal är väldigt mjuk i växlingen. Hade en rr själv före rushen och jag är mycket nöjd,
Vilken team sekundär, och vilka grejor ska men ha i? eller passar en från 600rr rakt på?