Byta insugningsgummin Wildcat

Phazer 1990

Aktiv medlem
3 nov 2017
69
3
8
Hej

Köpt en gammal klenod , Wildcat 700 EFI från 1993

Inte skruvat i såna förr

Ska byta insugningsgummin, hur går jag lättast till väga, behöver luftburken plockas bort ?

Hittade inte nån bra YouTube video

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
11.030
925
113
Kramfors
Ja bort med sadel och luftburk är enklast men de går nog klatra loss dem genom att bara ta bort spjällhus eller om de är en förgasarmaskin? Ha i åtanke att om du köpte pirat insugsgummin oavsett märke så håller de max en vinter de är totalt sopkassa. Jag har rekordet med 20 miol sen sprack de. De är tyvärr nästan omöjligt att få tag på org endast beg på ebay i bästa fall. Beg som ser ok ut håller jättebra speciellt om man badar dem några dagar i packninsrekond vattenbad pensla även på konsentrarad helst Paybacks packningsrekond. Jag har insugsgummin från 1996 på min Thundercat som va stenhårda då jag köpte beg från ebay. Nu efter badet och 2 körda vintrar är de mjukare än nya.Man kan även förstärka dem utvändigt med flera lager sättlim Casco superfix plus då håller de 20-30 år till för då åldras inte gummit utifrån åtminstone.Pirat gummin har orsakat många skurena maskiner då man tror de inte kan läcka på flera år så man kollar inte det.