Byta kedjehus Ranger 59

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.695
518
113
Malå/Adak
Hej. Blir så jag tar över farsans Ranger 59 600EFI, den har inte lågväxel vilket är kasst.

Har nu beställt en komplett växellåda med Hög/låg från skroten som förhoppningsvis passar så nu blir det till att konvertera...hoppas jag =)

Någon som gett sig på denna operation förut?

Drago

Semi PRO sledder
13 feb 2018
262
51
28
Du kan nog behöva byta sekundären med om EFI:n har längre axel vill säga, säkert vet jag ej mer än att de har inte samma #
Har du kollat så att de finns plats för växelspaksanordningen, mm?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.695
518
113
Malå/Adak
Chassina är samma och växelspaken bultas i växelhuset så det ska gå. Får antingen byta sidokåpa eller såga upp för spaken i den jag har däremot. Minn inte nu om EFIn har magnapull, elstart har den hursomhelst så startsnöret går väl i värsta fall gömma undan under sidokåpan och använda till nöds.

Jo jag har sneglat på sekundären och sett att de skiljer på något sätt men jag får se helt enkelt. En sekundär, eller i alla fall innerskiva med axel bör gå hitta på skroten tycker jag. Hoppas i första hand på att jag kan bygga om nedre lagringen så jag i alla fall kan använda original drivaxel.

Lite mycke nu men ska i alla fall öppna det nya kedjehuset någon dag här och se hur nedre lagringen ser ut. Är väl någon månad än förmodligen innan den behövs =)