Byta Startsnöre på Polaris 800rmk

martinohman

Välkänd medlem
25 dec 2010
340
0
16
luleå
Hittade som tur var plastbiten under motorn! Men har fortfarande borta "gummisnodden" vid handtaget men tror inte den är så jättevesäntlig :) Jag tog loss handtaget från snöret, knöt fast ena delen i "hjulet", trädde igenom repet genom hålet där bussningen sitter och sen fick man hitta rätt läge så hjulet ligger fast mot fjädern, du märker när den ligger rätt, sen är det bara att skruva upp fjäderrn så den drar tillbak ordentligt.. fördel om man är två pers till dettta :)

PolarisFan

Medlem
18 mar 2013
26
0
1
Jo, det har jag förstått, men spänner du innan du knyter fast snöret? eller knyter du snöret innan? Om du knyter innan blir den tillräckligt spänd då?
fan, nu har ju Nr.5 (se bild) också försvunnit, om den äns har varit där tidigare.... kan man köra utan den?

Last edited:

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Jag brukar linda upp snöret på rullen sen tejpa fast det efter jag spänt fjädern pillar jag ut det med en radiomejsel.

Du kan inte kör utan fjädern (nr5) den håller tillbaka klacken

PolarisFan

Medlem
18 mar 2013
26
0
1
okey! Tack, förbannat, har väl slarvat bort nr5 självklart så blir att åka på polaris o köpa nytt..

PolarisFan

Medlem
18 mar 2013
26
0
1
nej, Xoredge, märkte det, hela min Magnapull kopa exploderade inifrån. fick beställa helt nytt kit Magnapull + kåpa o hela köret bara för jag inte satta ditt fjädern... 2700kr gick de på.