Byta styre på vector sp

Vector_SP

Välkänd medlem
7 jan 2006
134
0
6
hejsan nu är mitt styre så förstört så jag måste byta,har ett air racing som jag köpte för 500 kr i somras duger det eller ska jag köpa ett original ?


Också undrar jag om det är mycket krångligt att byta ? tänker på handtagsvärmare,bromsvajer m.m.
 

Vector_SP

Välkänd medlem
7 jan 2006
134
0
6
Okej men jag skruvar väl loss allt så det sitter löst sen skruvar jag loss styret då är det ju bara dra av allt...
 

Vector_SP

Välkänd medlem
7 jan 2006
134
0
6
Ja dom var fastnitade då tror jag att jag bara riktar styret så gott det går...
 
R

Robin

men nitarna borrar du bara bort, tar 1minut MAX.

Om du måste plocka bort allt från styret innan du tar lös är svårt att säga men lättast är väl om du först skruvar lös styret, på så sätt kan du reglera styret om tex bromsslangen är för kort för att man ska kunna dra av bromsen från styret utan att lossa på tex bromslangen. osvosv

SÅ mit förslag, borra loss nitarna, lossa på styret, plocka bort allt, lägg allt på nya styret sen fast med styret igen.

mvh/Robin
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Precis, de är bara att borra ut nitarna och sedan dra av handtagen:) dom kan sitta lite hårt men de är bara att vicka lite fram å tillbax tills dom är ute.
 

Vector_SP

Välkänd medlem
7 jan 2006
134
0
6
Skriver i den här tråden igen, jag bytte aldrig styrefaktisk men om jag köper ett högre styre kanske 5-7 cm högre så behöver jag inte förlänge någon vajer eller dylikt ? och nån som är säker om handtagsvärmarna går att nita fast igen om man borrar loss dom ?
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Det är bara att nita fast handtagen igen men jag föreslår att du limmar dom oxå med epoxy tex...dom är limmade original.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
På SPn är det väl värsta styrhöjaren ? Passar inte RX1 styret ? Eftersom dom sumpade det -06 (funkade kasst med värmen) så kunde man iaf i fjol köpa det för 600 kr på yamaha med väramre.. och hooks.

Varför krångla till det ?
 

670 X

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Skriver i den här tråden igen, jag bytte aldrig styrefaktisk men om jag köper ett högre styre kanske 5-7 cm högre så behöver jag inte förlänge någon vajer eller dylikt ? och nån som är säker om handtagsvärmarna går att nita fast igen om man borrar loss dom ?
jag har höjt mitt styre 6-7 cm och jag behövde inte förlänga nått.
enda jag var tvungen att göra var att lossa vajern till p-bromsen från en fästpunkt. :rock:
 

Vector_SP

Välkänd medlem
7 jan 2006
134
0
6
Det är bara att nita fast handtagen igen men jag föreslår att du limmar dom oxå med epoxy tex...dom är limmade original.
hur ska man få loss dom ifall dom är limmade ? pratar du bara om hantagen eller värmarna också ?
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Själva värmarelementet sitter i gummihandtaget så det är ingen lös värmardel. Borra lös nitarna å vrid på handtaget så lossnar det.