Byta till Tm förgasare

colinmcrae

Välkänd medlem
6 nov 2005
198
0
6
Åshammar
Har funderingar på att byta förgasare på min skoter från Kehin till Mikuni Tm 38. Passar dom förgasarna rakt av på min skoter eller måste man byta ut insugsgummina och luftburken? Gasvajern? Choke vajer?

Skotern är en Polaris 600 SKS -99:a
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Sitter och funderar på samma sak också :D men det finns dem som fått dessa kehin gasare att gå riktigt bra... Jag ska lägga ner lite enrgi på att bestycka om dem... det finns ett par trådar om detta ämne så sök :)
 

colinmcrae

Välkänd medlem
6 nov 2005
198
0
6
Åshammar
Ska också försöka ge mina Kehein en ärlig chans först. Pratade med en kompis som hade lyckats fått till sin skoter så den gick klockrent. Han satt i Power pack brickor i förgasarna och sedan så synkade han förgasarna och justerade luftskruvarna sedan så gick den som en dröm.
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
colinmcrae skrev:
Ska också försöka ge mina Kehein en ärlig chans först. Pratade med en kompis som hade lyckats fått till sin skoter så den gick klockrent. Han satt i Power pack brickor i förgasarna och sedan så synkade han förgasarna och justerade luftskruvarna sedan så gick den som en dröm.
FIxade en ikväll, den går fint nu "dock en 700sks med 1371g nålar + Powerpack även synk av förgasare"
 

steklunds

Medlem
27 jan 2006
46
0
1
Långsele
Snälla Snälla... byt inte bort keihin gasarna för när dom väl funkar så gör dom det med kärlek till föraren .. Skotern går ju så bra när du fått till dom riktigt.

Jag klådde en ski-doo 800 med min sks 700:D tidigare i vinter.... han sålde den:rolleyes: . Bestycka ner dom och investera i powerpack, byt nålen, fixa och justera och sedan...............flina.
 

colinmcrae

Välkänd medlem
6 nov 2005
198
0
6
Åshammar
Jasså du tycker att man skall bestycka ner dom? Till vilka munstycken skall man använda då? Nålarna skall vara bytta sa förra ägaren. Men jag vet inte till villka. Men jag skall kolla upp det då jag ändå skall riva förgasarna och kolla igenom dom.
 

steklunds

Medlem
27 jan 2006
46
0
1
Långsele
Jag vet faktist inte vilken bestyckning som 600:an har men min 700:a har 195 på magsidan som original men jag har gått ner till 182 plus att jag har sänkt nålen ett hack (1371g). Skulle nog kunna gå ner ytterliggare men då bör man nog bestycka upp vid kallare väder. Sks:en drog mer än 3,5lit/mil vid originalbestyckningen men nu är jag nere vid 2,5 eller mindre beroende på körsätt, och allt bludder är borta förutom vid plusgrader, Rekomenderar också att köpa powerpack. Jag vet att det är många som har problem med keihin men det går att fixa till. Du ser att jag har gått ner ca 5-6 steg och du kan ju prova något liknande. Observera att tex. en xc inte är bestyckad på samma sätt som en sks trots att det är samma motor. Tändstiften talar om hur din motor mår:)
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
jo och kom ihåg en sak.. motorer är olika... så i fall greger har haft 300munstycken så kanske inte du ska ha 300 utan 320....