Byte framvagn Assault RMK -13

Twalle

Välkänd medlem
13 okt 2012
152
1
16
piteå
Håller på att byta framvagn på min Assault, försöker få ut spindelleden ur den undre a-armen.

Min fråga: är det bara vålda ut den eller måste det värmas och tjollras på?
Obs! Jag har tagit bort låsringen.
 

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Grymt, ska bli kul att höra hur det funkar. Är ny på Assaulten så det ska bli intressant att se om man tycker den är oxig mot Dragon RMK..
 

Twalle

Välkänd medlem
13 okt 2012
152
1
16
piteå
Jo det är avsmalningskitet! Återkommer efter testkörning, bara vänta in lite mer snö :p
 

pl83

Välkänd medlem
13 dec 2011
165
0
16
Härligt att höra, var på en hoppbjörk vilket resulterade i en krökt undre A-arm...
Blir nog att köpa ett avsmalningskit för enkelhetens skull.
 
E

ejwbegysv

Håller på att byta framvagn på min Assault, försöker få ut spindelleden ur den undre a-armen.

Min fråga: är det bara vålda ut den eller måste det värmas och tjollras på?
Obs! Jag har tagit bort låsringen.
Dina gamla till salu?
 

Twalle

Välkänd medlem
13 okt 2012
152
1
16
piteå
nej tyvärr, den gamla blir som reserv ifall att jag dammar in i ett träd eller nåt, om jag känner mig rätt så är det bara en tidsfråga
 

pl83

Välkänd medlem
13 dec 2011
165
0
16
Hur håller pulverlacken?
Tänkte om det vita snabbt blir risigt efter en närkontakt med något fast föremål iform av träd, stubbar mm...
 
A

AssaultRMK

Kör också på detta avsmalningskitt iår efter en stenkontakt sista turen i våras.
Ser riktigt bra ut och funkar superb! Känns som en perfekt kompromiss för mig, inte för smalt och inte för brett.
Har väl hunnit med runt 20-25mil, mestadels i skog men också pressat så hårt Assaultens dämpare klarar av på puckel led och än så länge så håller det ihop, ska bli spännande att se hur de klarar av hopp och dropp senare under säsongen.
Det känns då betydligt mer gediget än orginal.

Köpte mitt kitt olackat och pulverlackade själv. Och det håller då jättebra, inte en repa trotts att många björkar osv har fått sätta livet till, så nog tror jag att hans lack också håller lika bra.

 

pl83

Välkänd medlem
13 dec 2011
165
0
16
Låter bra det!:)
Lutar åt ett svart trots allt om man inte ska köra vita eller övre vita och undre svarta eller orangea....I lands problem.
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Har du bild på skotern med grejerna monterade?

Kör också på detta avsmalningskitt iår efter en stenkontakt sista turen i våras.
Ser riktigt bra ut och funkar superb! Känns som en perfekt kompromiss för mig, inte för smalt och inte för brett.
Har väl hunnit med runt 20-25mil, mestadels i skog men också pressat så hårt Assaultens dämpare klarar av på puckel led och än så länge så håller det ihop, ska bli spännande att se hur de klarar av hopp och dropp senare under säsongen.
Det känns då betydligt mer gediget än orginal.

Köpte mitt kitt olackat och pulverlackade själv. Och det håller då jättebra, inte en repa trotts att många björkar osv har fått sätta livet till, så nog tror jag att hans lack också håller lika bra.