camoplast ripsaw

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Mattan är gjort för 1SAK! HÅRDPACKAD LED!
Dvs framtagen för idealiska amerikanska förhållanden, så bor du kör i skandinaven så är det bortkastade pengar.

Har haft sådanna mattor på mina maskiner i vinter, o kommer aldrig!! men köra en sådan.
Möjligtvis 38mm kommer jag testa på, men nu snacka vi 32an..

Funkar bättre med en 25mm fullblock i lössnö o efter led spinner det satan o sprutar kammar. Men ifall du har dom där perfekta lederna äre bara köra på!:rolleyes:

Tips, köp en "vanlig" istället!
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Ripsaw på hårdpackad led - kunglig!
Ripsaw utanför led - skitruttenohfihfanäcklig
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Vilken modell/märke rekomenderar ni som är bra för led och lössnö dvs allround typ?
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Haha.
I helgen blev jag ifrånklättrad av en snubbe som körde ripsaw 38.
Snön var att likna vid blankis ända upp till 1600 möh. Över 1600 möh var snön mjuk och fin så man kunde klättra och burka och ha sig.
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jörstår inte vad alla har emot RipSaw 32.. Jag har en på min Mtn Cat 600 å tycker den funkar riktigt bra i lössnö. inga problem äns i ca. 1 meter lössnö.. Så länge det inte blir för brant å lång stigning så funkar den utan problem.
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Fattar inte hur ni kan säga att ripsaw 32 mattan är värdelös i puder?
På vilken sorts skoter har ni haft den? Jag har en på min XP och ja det skulle vara rätt fint med en 44mms matta men 32 duger om man bor här nere kring kusten.
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
har bara haft en 38mm ripsaw och generellt så suger ripsaw mattorna och du åker i ren puder och för mig så är det minst 40cm. Den bara gräver ner sig.en "vanlig" 32:as matta funkar bättre i lössnö och allround förhållanden.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Fattar inte hur ni kan säga att ripsaw 32 mattan är värdelös i puder?
På vilken sorts skoter har ni haft den? Jag har en på min XP och ja det skulle vara rätt fint med en 44mms matta men 32 duger om man bor här nere kring kusten.
Haft mina på en SXR o en Rx-1a.. Tog sig fram märkbart sämre, gentimot 38 o en vanlig 32a.

Suger kanske är o överdriva, men som sagt, en enkel förklarning till varför dom inte är bra är för dom inte är gjorda för att vara bra utanför led.

38ans Ripsaw skulle jag dock kunna tänka mig att sätta på skotern, går nog som en 32a i lössnön o överträffar det mesta på led!

:ciao:
 

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
ja har en 38 på min å den funkar perfekt överallt.På led har man ett grymmt bett å i lössnön så finns de lite å skota med.En 38 backcountry är nog den perfekta allround mattan enligt mej möjligtvis en 44 men inte på en phazer fx :D
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
hur man kan säga att den är dålig asså det är ju en av dom sämsta mattorna man kan sätta på en skoter.....
visst min farsa klarar sig med en ripsaw men en vanlig matta med det klassiska "predator" mönstret hadde funkat mycket bättre.
det mönstret är ju alltså två ute i kanterna sen nästa är det en kam i mitten...

jag gillar absolut inte ripsaw 32mm.på något före