Ja, verkar som det är den som stuckit på den. Var ute med brorsan och skulle röja lite sly åt skoterklubben.
Han var först och jag körde upp brevid honom och släpte gasen... gick några sek sedan var det som man vred av nyckeln...
Stendöd. ingen gnista. Har mätt upp statorlindningen och allt verkar grönt där.. från huvudet nu så var det 31,5Ohm på låg,
4,2ohm på hög och 230ohm på pickupen. Sedan kollade jag även volten såg inte exakt vad det vart men den fladdrade upp
över 30volt iallafall.. på låg. Sedan tog jag även bort och värmde upp tändplattan... då ökade ohm värdet till 36 ohm och för
mig att det var nästan 5 ohm på andra.. ska det vara så? Sedan har jag även rivit upp cdi'n och försökt att kännt på kabelhärvan
och den verkar ok. även mätt upp stoppknappen. men den har jag haft buntband runt för att undvika att barnen "dödar" den..
sedan har vi tändningslåset och det vet jag inte hur man skall kunna kolla..
Men kan man mäta vid tändspolen för att se om cdi skickar vidare nån "stret" dit?
Har inte tordas för tänkte att man kanske finns risk att döda cdi'n om det nu inte skulle vara den..
Sedan.... är det 5500:- + omkodning av dess a'1500:- som gäller...?
Har hört allt från 3000-5500:-, måste kolla på måndag...mår dåligt nu..
Mvh Jumjum
Han var först och jag körde upp brevid honom och släpte gasen... gick några sek sedan var det som man vred av nyckeln...
Stendöd. ingen gnista. Har mätt upp statorlindningen och allt verkar grönt där.. från huvudet nu så var det 31,5Ohm på låg,
4,2ohm på hög och 230ohm på pickupen. Sedan kollade jag även volten såg inte exakt vad det vart men den fladdrade upp
över 30volt iallafall.. på låg. Sedan tog jag även bort och värmde upp tändplattan... då ökade ohm värdet till 36 ohm och för
mig att det var nästan 5 ohm på andra.. ska det vara så? Sedan har jag även rivit upp cdi'n och försökt att kännt på kabelhärvan
och den verkar ok. även mätt upp stoppknappen. men den har jag haft buntband runt för att undvika att barnen "dödar" den..
sedan har vi tändningslåset och det vet jag inte hur man skall kunna kolla..
Men kan man mäta vid tändspolen för att se om cdi skickar vidare nån "stret" dit?
Har inte tordas för tänkte att man kanske finns risk att döda cdi'n om det nu inte skulle vara den..
Sedan.... är det 5500:- + omkodning av dess a'1500:- som gäller...?
Har hört allt från 3000-5500:-, måste kolla på måndag...mår dåligt nu..
Mvh Jumjum
Senast redigerad av en moderator: