Chassi utan papper

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
Hejsan alla skoterkunniga! Det är så att jag har ett Edge 440 - 00 Chassi i perfekt skick liggandes på vinden.
Ser ut så här:


Vill gärna sälja det pga. pengabehov inför nästa skoterköp. Problemet är att det inte finns något chassinummer på chassit, och därmed har jag inga papper på det:confused:

Förra ägaren påstod att det var ett sponsor-chassi från Polaris då skotern togs ut som en cross. Vad ska jag göra åt detta?? Har för mig att ett sånt här chassi ska vara värt ett par tusenlappar.

Tacksam för svar!
/Josef
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
sälja det som det är.
ska du inte använda det så behöver du ju inte göra något åt några chassienummer.
samma kan det ju inte "visa" sig vara stulet eller liknande om det inte finns någon märkning.
du kan ej få fram papper till chassiet och det är omöjligt att regga in det likaså om du ska gå 100% efter SVENSK LAG.
ett chassienummer kan du stansa in men till vilken nytta?
 

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
Anledningen att jag frågar är att de som är intresserade av chassit alltid kommer med samma fråga: "Har du papper till chassit?" Efter att jag svarat nej så är genast intresset eliminerat:(
Går det alltså att fixa chassinummer+papper?
 
R

Robin

Skriv det i annonsen då att det är ett sk. sponsor chassi utan nr och papper.
Folk som hör av sig på annonsen då bör ju vara fullt medvetna om hur det står till.
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Robin å det tror du på, folke ser rubriken å bild sen mejlar dom utan att ha läst
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
men det är ju bara att säga att det är ett crosschassie som inte användes, därav inget papper, och inte stulen
 

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
Är det vanligt att crosschassien inte har chassinummer? Har dålig koll på hur läget är.
Vad kan anledningen vara till att mitt chassi ej har något nummer?
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Förr så skickades det ut nya chassien utan nr till åf vid chassiebyten typ försäkringsrep mm,Som sen i sin tur fick knacka in det befintliga nr som var på det skadade chassiet.
Hur det görs idag vet jag ej men borde det inte vara så även idag?
Men skriv i rubriken på annonsen "edge 440-00 chassie utan papper" kan ju inte vara svårt att missa då.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Finns säkert någon som vill bygga något eget som skulle vara intresserad eller någon som har ett likadant fast risigt då är det ju bara stansa gamla nummret på nya chassit eller att någon kan ha användning för det på crossbanan.

Men varför nämna redan i rubriken att det är utan papper ? Bättre att skriva i annonsen att det var avsett för cross och har därför aldrig haft något nummer t.ex :)
 

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
Ok, jag har nu ändrat lite i annonsen. Hoppas att jag får det sålt, då jag vill bli av med det + att jag behöver pengarna.
Tack för hjälpen!
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Skumt, vad jag vet så har alla Chassien som blir sponsrad till crossåkarna ett chassienr. Däremot är det få som är reggade. Vad vissa brukar göra är att stansa in ett chassienr från ett gammalt indy chassie eller något och ta papperna från den. Olagligt är det, och jag uppmanar dig inte till att göra det.