Chassie"byte" på en F5

nilss0n

Medlem
8 okt 2006
36
0
1
Härnösand
Hej! har några funderingar, är så att en polare har krockat sin F5 så chassit är krokigt, vet av ett crossfire chassi för en billig peng så tänkte höra om någon här VET om det passar in på bulkheaden tänkte alltså bara ta tunneln från det chassit,vet att det är längre men har tillgång till verkstad så ska korta det chassit, anledningen är att det kommer ta över 2mån att laga på verkstad å nysnön har kommit så vill ha den på rull,
 

haxxninjan

Aktiv medlem
9 dec 2007
62
0
6
Sv: Chassie"byte"

jå nå passa de rakt av. behöv du hjälp så ring du ba. sen undra ja vem polarn din ä? som krocka alltså
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Sv: Chassie"byte"

Jag vet inte alls hur det ska passa, men om F5an är 03-04 så är det mer krångligt iaf. Då ska man hitta på något åt DD-hålen.
Sen hur många popnitshål som är på rätt ställe kommer väl bli spännande att se.

Om det ändå ska finansieras ur egen ficka så skulle jag övervägt en verkstad någon annanstans. Spelar ingen roll om det är 40 mil dit, har man bråttom så har man.

Men det framgår inte av din text om det är tunneln som det är väntetid eller om verkstaden har fullt.
När du tar upp det här med CF-tunneln så förstår jag det som att det är tunneln det är väntetid på? Isf så är väl inte så mycket överdrivet mer att göra än att vänta eller leta en bulkheadkrokig F-tunnel, alt. köpa en rutten F5a för att slakta och sälja i delar.
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Sv: Chassie"byte"

är inte cf-tunneln bredare än en tunnel från f-serien?
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Sv: Chassie"byte"

är inte cf-tunneln bredare än en tunnel från f-serien?
Jo, det är den ju också!
380 mm matta går ju in där, men def. inte i en F.

Bocka en egen tunnel i 1,5 mm rostfritt, då ska den väl vara lite stadigare!